Unitățile de cazare aflate la dispoziția turiștilor sunt tot mai multe, astfel că hotelurile și pensiunile trebuie să țină pasul cu piața și să se adapteze la concurența a cărei intensitate crește constant.
Pentru a continua să atragă turiștii și să îi facă pe aceștia să revină sau să recomande serviciile lor, hotelurile de top apelează la o multitudine de metode, care mai de care mai creative și eficiente. Cu siguranță că nu este ușor să menții în permanență un flux constant de turiști, care să îți asigure suficiente resurse pentru a acoperi salariile personalului, cheltuielile de întreținere și toate celelalte costuri implicate de o astfel de activitate.
Integrarea în ofertele agențiilor de turism
Foarte mulți turiști apelează la agenții de turism atunci când vor să își planifice o vacanță, iar majoritatea sunt atrași de pachetele care asigură atât transportul până la destinația aleasă, cât și cazarea.
Programe de loialitate
Lanțurile hoteliere de top creează și susțin programe de loialitate pentru turiști, care sunt răsplătiți dacă aleg să se cazeze de mai multe ori la aceeași unitate.
Citește și: Ce cantitate de lapte consuma un bebelus? Tabel cantitate lapte bebelusi- catena.ro
Servicii cât mai variate
Pe lângă serviciile de bază, de cazare, foarte mulți turiști au început să caute într-un hotel și servicii conexe, precum masaj, spa, jacuzzi ori fitness. Astfel, hotelurile de top încearcă să pună la dispoziția clienților cât mai multe astfel de servicii, pentru ca ei să fie atrași de un pachet complet, care să-i determine să revină la aceeași unitate, atunci când vor vizita din nou destinația respectivă. De asemenea, promovarea prin viu grai încă este o oportunitate foarte bună de creștere a popularității și notorietății unui serviciu, deci clienții mulțumiți vor aduce alți clienți.
Promovare online
Dacă unii turiști aleg să apeleze la serviciile agențiilor de turism, alții consideră mai eficient să se ocupe singuri de identificarea locului de cazare, iar mediul online este cel mai potrivit pentru a identifica cele mai bune oportunități. Astfel, hotelurile de top au foarte mare grijă la imaginea pe care o au în mediul virtual.
Folosirea tehnologiei
Promptitudinea serviciilor este un aspect foarte important pentru orice turist, atunci când trebuie să judece modul în care este tratat la un hotel. Foarte eficient, în acest sens, este un soft de gestiune a unui hotel, prin intermediul căruia pot fi controlate toate aspectele administrative ale unității de cazare.
Citește și: De ce s-a sinucis, de fapt, Cătălina, secretara de la UMF: Am văzut-o, era...- stirilekanald.ro
Reclame în aplicații
Majoritatea turiștilor care călătoresc cu mașina apelează la aplicații de hărți. Managerii hotelurilor de top aleg să investească deseori în reclame care să le evidențieze unitatea de cazare în cadrul acestor aplicații. Metoda este eficientă pentru că va atrage atenția turiștilor, în special a celor care nu și-au ales încă un loc în care să stea și vor să facă asta la fața locului, mai ales pe parcursul sezonului estival, la mare.
Influencerii din mediul online
Puterea rețelelor de socializare este tot mai mare, iar folosirea lor și a celor mai populari utilizatori ca metodă de promovare este o variantă tot mai practicată și eficientă, inclusiv în cazul hotelurilor. Multe hoteluri de top pun la dispoziția influencerilor diverse servicii în mod gratuit, iar aceștia le promovează prin intermediul paginilor lor, ceea ce poate să ducă la atragerea altor clienți.
Menținerea unui hotel la un nivel de popularitate ridicat nu este o misiune simplă, dar cu soluțiile oferite în prezent, atât de mediul online, cât și de clasicele concepte de marketing, hotelurile de top reușesc să se mențină printre preferințele turiștilor.