Aghiasma Mare sau apa Sfintita de la Boboteaza are puterea sfintitoare si tamaduitoare. Ea se pastreaza nestricata vreme indelungata, ramane tot asa de proaspata, de curata si placuta la gust ca si cand ar fi atunci scoasa din izvor.
Se intrebuinteaza, de pilda: la botezul copiilor, la rugaciunea pentru durerea de cap, la randuiala de curatire a fantanii spurcate, la binecuvantarea inceperii semanaturilor, la vasul cel spurcat, la Tarinele (holdele), viile si gradinile bantuite de lacuste si gandaci, la Sfintirea crucii si a troitei, a clopotului, a vaselor si vesmintelor bisericesti.
ghiasma Mare se foloseste de asemenea la Sfintirea bisericii si a antimiselor, a Sfantului Mir si a altora.
Fiecare crestin sau fiecare casa trebuie sa ia din Aghiazma de la Boboteaza si sa o pastreze intr-un vas curat si la loc de cinste. Se gusta dintr-insa pe nemancate si cu multa cuviinta in zilele de ajunare si de post, sau in zilele de sarbatori mari, dupa ce venim de la biserica, mai ales cand nu ne impartasim. Se obisnuieste ca credinciosii sa bea din Aghiasma mare timp de 8 (opt) zile in sir, incepand din ajunul Bobotezei, pana la incheierea praznicului, adica pana la 13 ianuarie.
Dupa aceea, ea se poate lua numai dupa Spovedanie. Indeosebi cei opriti de la impartasire se pot mangaia luand aghiasma si apoi anafora. Cand ne impartasim, Aghiasma se ia dupa impartasire, fiind mai mica decat Sfanta impartasanie, iar cand luam numai anafora, Aghiasma se ia inainte de aceasta, fiind mai mare ca anafora.
Aghiasma Mare se bea inaintea Anafurei in perioada 6-14 ianuarie, cu prilejul marelui praznic al Botezului Domnului.
In restul anului, cei opriţi de la Sfanta Impartasanie, ca mangaiere si nadejde a mantuirii lor, au voie sa ia Aghiasma Mare dupa ce se spovedesc. Aghiasma Mare poate fi luata si imediat dupa Sfanta Impartasanie.
Ea se mai foloseste la sfinţirea bisericilor, a antimiselor, a Sfantului si Marelui Mir, precum si la casele tulburate de demoni. In data de 7 ianuarie se stropesc cu Aghiasma Mare toate casele, ogoarele, viile, livezile si animalele, pentru a le feri de toata reaua intamplare.
Unii credinciosi obisnuiesc sa pastreze Aghiasma Mare in vase curate, ca pe o binecuvantare, ani in sir, aceasta ramanand curata si placuta la gust.
Sursa
Sursa foto
Se intrebuinteaza, de pilda: la botezul copiilor, la rugaciunea pentru durerea de cap, la randuiala de curatire a fantanii spurcate, la binecuvantarea inceperii semanaturilor, la vasul cel spurcat, la Tarinele (holdele), viile si gradinile bantuite de lacuste si gandaci, la Sfintirea crucii
si a troitei, a clopotului, a vaselor si vesmintelor bisericesti.
ghiasma Mare se foloseste de asemenea la Sfintirea bisericii si a antimiselor, a Sfantului Mir si a altora. Fiecare crestin sau fiecare casa trebuie sa ia din Aghiazma de la Boboteaza si sa o pastreze intr-un vas curat si la loc de cinste. Se gusta dintr-insa pe nemancate si cu multa cuviinta in zilele de ajunare si de post, sau in zilele de sarbatori mari, dupa ce venim de la biserica, mai ales cand nu ne impartasim.
Se obisnuieste ca credinciosii sa bea din Aghiasma mare timp de 8 (opt) zile in sir, incepand din ajunul Bobotezei, pana la incheierea praznicului, adica pana la 13 ianuarie. Dupa aceea, ea se poate lua numai dupa Spovedanie. Indeosebi cei opriti de la impartasire se pot mangaia luand aghiasma si apoi anafora. Cand ne impartasim, Aghiasma se ia dupa impartasire, fiind mai mica decat Sfanta impartasanie, iar cand luam numai anafora, Aghiasma se ia inainte de aceasta, fiind mai mare ca anafora.
Aghiasma Mare se bea inaintea Anafurei in perioada 6-14 ianuarie, cu prilejul marelui praznic al Botezului Domnului. In restul anului, cei opriţi de la Sfanta Impartasanie, ca mangaiere si nadejde a mantuirii lor, au voie sa ia Aghiasma Mare dupa ce se spovedesc. Aghiasma Mare poate fi luata si imediat dupa Sfanta Impartasanie.
Ea se mai foloseste la sfinţirea bisericilor, a antimiselor, a Sfantului si Marelui Mir, precum si la casele tulburate de demoni.
In data de 7 ianuarie se stropesc cu Aghiasma Mare toate casele, ogoarele, viile, livezile si animalele, pentru a le feri de toata reaua intamplare.
Unii credinciosi obisnuiesc sa pastreze Aghiasma Mare in vase curate, ca pe o binecuvantare, ani in sir, aceasta ramanand curata si placuta la gust.
Sursa
Sursa foto