ALERTĂ NASA: Un ASTEROID gigant se apropie de Terra!

Centrului pentru Studierea Obiectelor din apropierea Pământului (Center for Near Earth Object Studies- CNEOS),  NASA, a anunţat  că un asteroid de mari dimensiuni se va afla în  apropierea Terrei pe 14 septembrie 2019.

Asteroidul denumit 2000 QW7 are un diametru estimat între 290 şi 650 de metri, fiind probabil mai mare decât celebra clădire Empire State Building (381 metri) şi puţin mai mic decât cea mai înaltă clădire din lume, turnul Burj Khalifa din Dubai (828 metri).

Astronomii preconizează că asteroidul are o viteză de aproximativ 23.100 km/h şi va trece pe lângă Pământ la o distanţă de 0,03 unităţi astronomice (1 unitate astronomică este egală cu distanţa medie de la Soare la Pământ, adică 150 de milioane de kilometri).

Citește și: Bebe la 1 luna – dezvoltarea bebelusului si sfaturi pentru parinti- catena.ro

În kilometri, distanţa la care va trece acest asteroid este de 5,3 milioane de kilometri, adică de aproape 14 ori distanţa dintre Pământ şi Lună.

Cu toate acestea, asteroidul 2000 QW7 este inclus în categoria obiectelor din apropierea Pământului (near-Earth objects), la fel ca orice alt obiect cosmic care trece la o distanţă egală sau mai mică de 1,3 unităţi astronomice.

După ce se va apropia din nou la 14 septembrie, asteroidul 2000 QW7 va reveni în proximitatea Terrei pe 19 octombrie 2038.