Anunțul momentului! Se oferă vouchere de 15.000 lei, pentru o categorie de oameni

Anunțul momentului! Se oferă vouchere de 15.000 lei, pentru o categorie de oameni
Anunțul momentului! Se oferă vouchere de 15.000 lei, pentru o categorie de oameni

Se acordă vouchere în valoare de 15.000 de lei, sumă de bani dată în două tranșe. Iată despre ce este vorba!

Începând de săptămâna viitoare se vor oferi primele vouchere, iar persoanele care doresc să beneficieze de ele se pot înscrie în continuare.

Citește și: Școli închise din ianuarie 2023? Ce au anunțat autoritățile despre situația cazurilor de gripă

Cine este eligibil pentru voucherele de 15.000 lei

În programul respectiv pot lua parte atât persoanele aflate într-o relație, cât și femeile singure cu vârsta cuprinsă între 20 și 45 de ani. Cu toate astea, ele trebuie să aibă indicație de la medicul specialist pentru a urma aceste proceduri de fertilizare in vitro.

Programul pornit de Ministerul Familiei se întâmplă la nivel național, și decontează până la trei proceduri anuale. Astfel, voucherele de 15.000 de lei vor fi distribuite în două tranșe. Prima tranșă în valoare de 5000 de lei este destinată pentru medicamente, iar a doua, în valoare de 10.000 de lei, pentru proceduri medicale.

Gabriela Firea, ministrul Familiei, a fost cea care a anunțat programul, fiind unul care a mai fost aplicat și în București, în momentul în care aceasta a fost primar general. În prezent, proiectul a fost mărit la nivel național pentru creșterea natalității, din moment ce anul trecut, în România, s-a înregistrat cel mai mic număr de nașteri.

Citește și: Ce pensie încasează Petre Roman. Fostul premier al României consideră că este o sumă mică

Persoanele vor primi 400 de euro

Angajatorii care le vor plăti abonamente de sport angajaților nu vor mai fi nevoiți să plătească impozitul pe venit și contribuțiile sociale pentru pensii (CAS), sănătate (CASS) și muncă (CAM).

Potrivit proiectului de lege, scutirea de taxe salariale se va aplica doar dacă cel care angajează va acorda beneficiul respectiv într-o limită anuală de 400 de euro de persoană. Legea va intra în vigoare din februarie.

„Mai exact, este vorba despre „Contravaloarea abonamentelor pentru utilizarea facilităților sportive în vederea practicării sportului și educației fizice cu scop de întreținere, profilactic sau terapeutic oferite de furnizori ale căror activități sunt încadrate la codurile CAEN 9311, 9312 sau 9313, precum și contravaloarea abonamentelor, oferite de același furnizor care acționează în nume propriu sau în calitate de intermediar, ce includ atât servicii medicale, cât și dreptul de a utiliza facilitățile sportive, în vederea practicării sportului și educației fizice cu scop de întreținere, profilactic sau terapeutic, suportate de angajator pentru angajații proprii, în limita echivalentului în lei a 400 euro anual pentru fiecare persoană.”

Cele trei coduri CAEN vizate sunt pentru activități ale bazelor sportive (9311), activități ale cluburilor sportive (9312) și activități ale centrelor de fitness (9313). Angajatorii care vor face acest lucru nu vor mai plăti taxe salariale către stat, nici impozit pe venit (care are o cotă de 10%), nici CAS (care are o cotă de 25%), nici CASS (care are o cotă de 10%) și nici CAM (care are o cotă de 2,25%).

Citește și: Cățelușul Valentinei este încă dispărut. Sora tinerei face apel la oameni pentru a-l găsi: „Înainte de…” - wowbiz.ro

Citește și: Detalii uluitoare despre planul lui Vlad Băltăţeanu, DEZVĂLUITE după ce a fost prins. UNDE VOIA SĂ FUGĂ și ce obstacolul l-a împiedicat?! Dacă nu i se respingea acest lucru, iubitul Valentinei ajungea

Acest beneficiu va fi introdus la alineatul 4^1 al articolului 76 din Codul Fiscal, acolo unde sunt menționate unele venituri salariale pentru care nu se datorează impozit pe venit. Acest beneficiu va fi introdus la articolul 142, unde sunt menționate sumele neincluse în baza lunară de calcul a CAS, ceea ce înseamnă că, automat, sumele nu vor fi incluse nici în baza de calcul a CASS, nici în baza de calcul a CAM.

Citește și: Se oferă 2.000 de lei de persoană. Decizia a fost luată de Guvernul României



Citește și:

Tapioca: ce este și cum poate fi utilizată în bucătărie

Se va oferi o reducere la impozitul pe salariu. Care este suma de bani pe care o primesc salariații care au copii

Ce relație are Mirela Vaida cu soacra: ”Tot neamul lui bocește de când m-a luat fiu-su!”

Cățelușul Valentinei este încă dispărut. Sora tinerei face apel la oameni pentru a-l găsi: „Înainte de…”

Detalii uluitoare despre planul lui Vlad Băltăţeanu, DEZVĂLUITE după ce a fost prins. UNDE VOIA SĂ FUGĂ și ce obstacolul l-a împiedicat?! Dacă nu i se respingea acest lucru, iubitul Valentinei ajungea ÎN ACEST LOC

Tristețe fără margini pentru o familie din Constanța. Melisa, studentă la Medicină, s-a stins din viață la doar 19 ani, în urma unei complicații grave la creier apărute după gripă

Calendar creștin ortodox miercuri, 7 octombrie 2026. Sfinții Serghie și Vah sunt sărbătoriți astăzi. Rugăciunea care se rostește pentru cei bolnavi și neputincioși

Tren lovit de o dronă rusească, la granița cu Polonia. Oficialii străini trecuseră prin zonă cu doar câteva minute înainte


Video

Clipul zilei pe kfetele.ro