Brandul personal este de cele mai multe ori sinonim cu reputatia si se refera la felul in care esti perceput de catre oamenii din jurul tau. Esti un geniu? O experta? Esti demna de incredere? Ce te reprezinta? Ce spun ceilalti despre tine atunci cand aud numele tau?
Identitatea personala clara, preocuparea pentru invatarea continua, abilitatea de a comunica cine esti si aspiratiile pe care le ai, reputatia pe care ti-o construiesti acolo unde lucrezi – contribuie foarte mult la performanta personala. A avea succes nu inseamna doar a fi competenta, ci si a fi bine perceputa de catre ceilalti, iar singurul mod de a pastra o buna perceptie in ochii celorlalti si a te diferentia de competitori este printr-un brand personal puternic.
Considera brandul personal ca fiind o investitie pentru viitorul tau
Brandul personal dureaza in timp si te va ajuta sa realizezi cu succes orice proiect. Primul lucru pe care trebuie sa-l faci este o evaluare personala onesta, sa te intrebi ce-ti place sa faci si ce nu-ti place, care sunt scopurile tale, ce pretuiesti, ce pasiuni ai, ce trasaturi de caracter te reprezinta si prin ce te diferentiezi de ceilalti, ce te motiveaza, ce te face remarcabila, care sunt valorile tale personale, ce este important
Analizeaza-ti propria imagine
Citește și: Durere in partea stanga a corpului – cauze si remedii- catena.ro
Analiza inceputa din interiorul tau trebuie completata cu o analiza a imaginii tale in ochii celorlalti, astfel ca urmatorul pas este sa stabilesti cum esti tu perceputa de catre ceilalti (familie, prieteni, colegi, clienti, concurenta etc.).
Trebuie sa stabilesti cum vrei sa fie brandul tau in viitor, ce vrei sa transmiti celor din jurul tau, cum vrei sa te pozitionezi in mintea lor. Trebuie sa-ti creezi o imagine credibila si unica in mintea oamenilor, pe care ii consideri publicul tau tinta. Practic brandul tau personal este imaginea celor din jur despre tine, ceea ce cred ceilalti despre tine, nu ceea ce spui tu despre tine. Tu poti decide cum ai vrea ca oamenii sa te perceapa si apoi trebuie sa-ti creezi propria imagine publica, tinand cont de: ideile cheie pe care ceilalti le asociaza cu tine, sa creezi perceptia ca esti foarte buna in ceea ce faci si sa-ti conturezi propriul stil de a comunica lucruri despre tine.Realizeaza-ti un blog- comunicarea este foarte importanta
Cateva dintre metodele esenţiale pentru transmiterea mesajelor de branding personal sunt: internetul, scrierea de articole, participarea la evenimente sociale, comunicarea prin email si telefon, etc. Este foarte important ca in aceasta etapa sa gasesti nu doar canalele de comunicare potrivite ci si doza corecta de informatie pe care o transmiti pe fiecare canal.
Crearea unui blog reprezinta oportunitatea de a te face cunoscuta de catre multi oameni, cu care vei putea interactiona ulterior. De asemenea, este important sa-ti creezi cont pe toate retelele de socializare, sa-ti adaugi numele la fiecare postare pe care o faci si sa-ti creezi o pagina cu multe detalii despre tine unde sa postezi cea mai reprezentativa poza cu tine. Oamenii vor retine putine lucruri despre tine, asa ca este bine sa evidentiezi doar aspecte esentiale care pot contribui la conturarea brandului tau.
Imbunatateste-ti brandul si invata mereu ceva nou
Oricat de bine conturat ar fi brandul tau, este de preferat sa adaugi mereu noi elemente care sa contribuie la unicitatea ta. Continua sa inveti si sa-ti imbunatatesti cunostintele, este important sa-ti expui mereu punctul de vedere si sa nu agreezi intotdeauna ceea ce spun ceilalti. Trebuie sa te concentrezi pe planul tau, sa nu renunti atunci cand pot aparea obstacole. Daca esti flexibil, vei trece peste probleme si vei ajunge acolo unde ti-ai propus. Este important sa fii pozitiva, sa nu renunti la planurile tale, viata nu este o linie dreapta, are urcusuri si coborasuri, trebuie sa accepti acest lucru si sa fii perfect constienta ca singura constanta este schimbarea.
Cu siguranta ca nu este usor sa incepi sa-ti creezi un brand personal, dar gandeste-te ca daca nu-ti creezi tu un brand, sigur o vor face ceilalti pentru tine, prin ceea ce comunica despre tine, prin modul cum te percep ei si e posibil ca imaginea aceea sa nu fie ceea ce vrei tu sa transmiti de fapt. Asa ca ai o singura varianta: sa creezi tu mesajele si imaginea propriului tau brand!