A venit iarna și nu știi cu ce să te îmbraci la birou?
Business casual, casual clasic sau smart casual, regulile de dress code se schimbă constant și nu poți ține pasul cu ele. Desigur, există reguli de vestimentație specifice anumitor meserii sau impuse de regulamentul de la job. De aceea, ți-am pregătit un ghid general cu piesele vestimentare pe care nu ar trebui să le iei niciodată cu tine la locul de muncă.
● Coafuri și machiaje de club
Este ideal să ai un stil propriu prin care să îți exprimi personalitatea. Dacă îți plac coafurile și machiajele stridente, în culori țipătoare și sclipicioase atunci păstrează-le pentru serile în club. La job adoptă variante clasice, culori neutre, naturale, fără artificii și exagerări.
● Piese de seară
Evită să integrezi în vestimentația ta de la muncă piese scurte, mulate sau decoltate. Nu amesteca articolele pentru evenimente de seară cu situațiile în care ți se cere o ținută formală. Vei atrage atenția într-un mod mai puțin plăcut. Mai mult, ar putea să te incomodeze, să nu îți ofere confortul de care ai nevoie pentru a te concentra asupra task-urilor.
● Jeans tăiați sau cu aplicații
Cele mai inspirate variante de blugi pentru birou sunt cele care au o croială clasică, uni, simplă. Modelele cu rupturi, aplicații, imprimeuri și sclipici sunt perfecte pentru petreceri sau ieșiri cu prietenii la festival. Blugii, prin natura lor conferă celui care îi poartă o alură non-conformistă și relaxată, deci nu trebuie să îi încarci cu diverse detalii care ies în evidență. Pantalonii de damă clasici, casual sau pentru birou cu efect de piele, din piele ecologică sau cu imprimeuri delicate sunt o alternativă inspirată pentru a compune ținute office nonconformiste și decente pentru orice sezon.
● Piese transparente sau lenjerie expusă
Chiar dacă outfiturile care permit păstrarea sutienelor la vedere sunt în tendințe, biroul nu este cel mai potrivit loc în care să ieși în evidență astfel. Ai putea fi criticată și pentru articolele din materiale transparente, deci evită-le și pe acestea.
● Ținute sport
Hanoracele și pantalonii de trening îți asigură un confort ridicat, flexibilitate și lejeritate în mișcare. Poartă-le la o plimbare în parc, drumeții sau la antrenamente. Dacă vrei să reduci rigiditatea tipică ținutelor de birou, atunci îmbracă un pantalon casual, din bumbac, cu talie elastică, tip jogger satinați, casual cropp, sau largi în partea de jos. Asortează pantalonii cu o pereche de pantofi cu toc de 5-6 cm, balerini sau adidași din piele. Vor face o bună impresie și îți vor oferi la fel de mult confort.
● Bijuterii sparkly
La fel ca materialele transparente, lenjeria expusă sau machiajele stridente, bijuteriile strălucitoare creează o aparență deplasată într-un mediu office. Evident, accesoriile subliniază stilul personal pe care îl ai, scot în evidență silueta sau pun în valoare fizionomia. Prin urmare, să renunți la ele ar fi chiar păcat. Alege în schimb pentru birou, un lănțișor delicat, o broșă interesantă, niște cercei mici sau o brățară fină care să împodobească încheietura.
● Pălării
Pălăriile se numără printre accesoriile care debordează de personalitate prin toți ‘’porii’’. Sunt o idee ingenioasă de integrat într-un outfit pentru concerte sau evenimente de relaxare, dar abține-te să le aduci la birou. Desigur, ține minte că pălăriile supradimensionate sunt concepute exclusiv pentru plajă și concedii la mare. Purtarea unei pălării la job ar putea fi trecută ca un gest de nepolitețe față de colegi. Înlocuiește-o în schimb cu o bentiță, sau cu agrafe minimaliste care să îți împodobească părul.
● Tricouri cu mesaje ofensatoare
Chiar dacă ai libertatea să poți și tricouri la muncă, ai grijă ca acestea să fie simple, fără imagini sau mesaje interpretabile, incitante sau deplasate. Să incluzi un astfel de tricou în ținuta de birou, acest lucru dovedește lipsa de profesionalism, neseriozitatea cu care tratezi munca și chiar lipsa de respect față de colectivul în care lucrezi.
● Pantaloni scurți, fuste mini, șlapi și top-uri
Aceste articole sunt exclusiv pentru plajă, piscină, mare, concedii vara, deci uită de ele la birou. Ca regulă generală, pantalonii trebuie să aibă lungimea potrivită sau trei sferturi cu talia medie sau înaltă. Rochiile și fustele pot fi purtate cel puțin până deasupra genunchilor. Topurile care lasă prea multă piele la vedere sunt senzaționale pentru serile de club sau petrecerile pe plajă, dar nu într-un mediu de lucru.
Dacă regulamentul de la job este permisiv și ai libertatea să îmbraci ce îți place, atunci creează ținute adecvate cu care să mergi la sigur respectând câteva reguli de bază:
● Abordează stilul vestimentar în funcție de stilul purtat de colegi
● Orientează-te către culori neutre, naturale – verde, albastru, negru, maro, bej, crem
● Parfumează-te discret
● Tocurile să nu depășească 5-6 cm
Simplitatea este cel mai sofisticat accesoriu! Poartă-l în modul în care alegi să te îmbraci și să accesorizezi hainele. Și cel mai important, asigură-te că ai hainele mereu curate, îngrijite și așa vei atrage respectul și aprecierea colegilor.
Sursa foto: Unsplash.