Majoritatea oamenilor care frecventează anumite restaurante aleg să revină dacă meniul conține preparate bune, însă, un mare bonus îl aduce atmosfera caldă și destinsă, creată de un personal prietenos și respectuos.
Meseria de ospătar constă în servirea cât mai amabilă și profesionistă a clienților într-un restaurant, atribuțiile sale principale fiind asigurarea că experiența clienților este una agreabilă, care îi va convinge să revină cu plăcere și pe viitor, cu o altă ocazie. Mocanca George a fost invitat în cadrul emisiunii “Dimineața cu noi” de la Kanal D, unde a vorbit despre ce presupune, mai exact, meseria de ospătar.
Aptitudinile necesare pentru meseria de ospătar
Fiecare persoană este înzestrată cu anumite aptitudini și calități, pe care le îmbunătățește în contact cu mediul înconjurător și prin procesul de învățare. Ospătarii trebuie să aibă o serie de aptitudini și, bineînțeles, un zâmbet cald atunci când are loc interacțiunea cu clienții. Aceste lucruri le va ușura munca, îi vor ajuta să se remarce și să evolueze cu timpul pe poziții superioare. Așadar, este foarte important comportamentul față de client, fiind necesar ca ospătarii să aibă un vocabular cât mai frumos și elevat, să întâmpine oaspeții cu zâmbetul pe buze, să lucreze într-un mod eficient atunci când
“Trebuie să știe cum să se comporte cu clientul, să vorbească cât mai frumos, să-l întâmpine plăcut cu zâmbetul pe buze, într-un flux mai mare trebuie să se descurce, trebuie să se miște cât mai repede și să știe ce are de făcut”, a spus invitatul.
Citeste si: Ce presupune meseria de croitor. „Nu este deloc ușor”
Citeste si: Ce presupune meseria de florist?
Totodată, nu sunt neapărat necesare studiile superioare pentru a deveni ospătar, dar cursurile de calificare sunt foarte utile. Ele se pot face contra cost, și durează în medie două luni. După încheierea cursului, care este format din pregătirea teoretică și practică, fiecare persoană beneficiază de un certificat de calificare în meseria de ospătar.
Mai mult decât atât, cunoașterea unei limbi străine, precum limba engleză, la un nivel mediu va fi de mare ajutor pentru a obține mai rapid un job de ospătar într-un restaurant mai renumit. Cu toate astea, specialistul a menționat faptul că se va efectua un training de câteva zile în restaurant, înainte de angajare, depinzând de experiența angajatului respectiv.Citește și: Ce cantitate de lapte consuma un bebelus? Tabel cantitate lapte bebelusi- catena.ro
“Vor fi câteva zile de probă înainte, acum depinde și de experiența angajatului”, a mai spus el.
Dacă un tânăr nu dispune de experiență, el poate ocupa postul de ajutor de ospătar, tinerii fiind de la bun început susținuți în procesul de învățare.
“Dăm șansa oricărui angajat pentru a vedea ce capacitați are, și îl susținem”, a menționat acesta.
Citeste si: Ce presupune meseria de cameristă. „Se stă foarte mult în picioare”
Citeste si: Meseria pe care Eliza, fiica celei mai bătrâne mame din România a ales-o
Salariul unui ospătar
În meseria de ospătar, salariul reprezintă doar o mică parte din câștigurile lunare, o atitudine politicoasă fiind mereu răsplătită de oaspeții restaurantului, la sosirea notei de plată.
Dacă angajatul va da dovadă de ambiție și responsabilitate, vor avea șanse să evolueze pe un post superior după dezvoltarea profesională, cum ar fi postul de șef de sală sau director de restaurant, unde responsabilitățile cresc pe măsura remunerației. Întrebat de suma aproximativă pe care un angajat în meseria de ospătar o primește, invitatul a spus că aceasta variază între 2000-3500 de lei.“Salariul oscilează între 2000 și 3500 de lei”, a răspuns el, în urma interviului.
Citeste si: Cu ce se ocupă mama Geta, când nu are grijă de oi. Ce serviciu are, de fapt
Echipamentele de ospătari
În încheiere, invitatul a vorbit despre echipamentul pe care orice ospătar îl are. Acesta este format dintr-un tricou sau cămașa specifică restaurantului, pantaloni lungi și închiși la culoare, și un șort. Totodată, comenzile se vor scrie pe un carnețel, dacă restaurantul respectiv vrea să folosească metoda clasică de preluare.
“Echipamentele noastre constau în tricouri specifice restaurantului, pantaloni închiși la culoare, lung, și sort. Comanda se preia pe carnețel”, a încheiat el.