Consumul de produse bio in Romania ajunge la mai putin de 0,5% din vanzarile totale de alimente, in vreme ce in Austria sau Germania procentul este de 7-8%.
De altfel, parintii din tarile vestice au ajuns sa isi hraneasca copiii aproape exclusiv BIO, in urma numeroaselor studii care confirma disfunctii endocrine si neuronale majore la copii, cauzate de pesticide, fertilizanti si organisme modificate genetic. Mentalitatea aceasta este adoptata zilnic de multi romani, lucru care ii face extrem de mandri pe ”tovarasii” de la Republica BIO.
”Parintele roman are acelasi drept ca orice german, francez sau italian sa isi hraneasca copiii curat, fara chimicale.
Iar pentru asta nu trebuie sa plateasca averi. BIO trebuie sa fie accesibil, iar la Republica BIO suntem fericiti cand primim telefoane de multumire ca avem preturi ”normale”, ”decente”’ sau ”omenoase” si ca mame ce locuiesc in sate din Dolj, Satu Mare, Suceava, etc. isi permit sa le cumpere copiilor alimente, sampoane, creme sau detergenti BIO”, spune Ciprian Stancu, fondatorul Republica BIO.
Romanii sunt interesati in egala masura de alimente si snack-uri BIO, dar si de cosmetice si detergenti, asa cum arata statisticile.
Desi piata locala este inca departe de nivelul pietelor dezvoltate, putem vorbi de o evolutie pozitiva si sanatoasa datorata in primul rand cresterii semnificative a numarului de consumatori si a frecventei de cumparare, dar si a cresterii numarului operatorilor din sistemul agriculturii ecologice si a numarului de magazine. In jur de 1% din productia bio din tara noastra este consumata intern, restul fiind exportata in alte tari din vestul Europei si in SUA, unde este procesata.
"Obiceiurile de consum se schimba radical la venirea unui nou membru in familie si de abia atunci se incepe constientizarea importantei produselor bio pentru sanatate. Orice mamica isi vrea copilul sanatos. Pe de alta parte, in randul persoanelor de 28-45 de ani se cumpara multe snack-uri bio, batoane proteice sau lapte vegetal. Cosul de cumparaturi ajunge in medie la 150 lei, motivat de limita de la care noi asiguram transport gratuit.
Filosofia noastra de pret este sa avem preturi mai mici, sa schimbam mentalitatea ca BIO este scump, sa crestem baza de clienti, iar apoi banii sa ii castigam din cresterea frecventei de cumparare, nu din adaosuri mari”, explica Ciprian Stancu.
Ca si tendinta, motivatia care genereaza consumul vine din ideea ca aceste produse sunt sanatoase si gustoase si nu contin substante chimice periculoase, ele incepand sa fie cumparate in familie odata cu aparitia unui copil.
Cu toate acestea, un studiu realizat recent de MEDNET Marketing Research Center arata ca doar o treime dintre respondenti au incredere ca aceste produse ar fi mai sanatoase decat cele conventionale, jumatate le considera scumpe, iar un sfert sunt de parere ca totul este o inventie de marketing. Totusi, atunci cand trec peste aceasta bariera, romanii tind sa aleaga marci de import, si nu pe cele locale.
”In momentul de fata numarul consumatorilor creste si va creste si peste 10 si peste 20 de ani.
Pentru a ajunge la convergenta cu Germania si Austria (ca procent din valoare pietei de produse agroalimentare), piata bio din Romania trebuie sa ajunga la cateva sute de milioane de Euro anual. Potentialul este urias, in Franta de exemplu se certifica anual 18.000 de operatori bio, iar potentialul suprafetei agricole bio din Romania este mult mai mare decat in Franta. Pe partea de legume-fructe, in urmatorii 10 ani piata se poate dubla in fiecare an.
Facilitatile acordate de stat ar putea creste numarul producatorilor romani de produse bio si ar ajuta la scaderea pretului produselor. E foarte simplu: cu cat se produce mai mult, pretul va scadea. Cu cat pretul va scadea, cu atat numarul de consumatori de bio va creste. ”, adauga Ciprian Stancu.
De altfel, parintii din tarile vestice au ajuns sa isi hraneasca copiii aproape exclusiv BIO, in urma numeroaselor studii care confirma disfunctii endocrine si neuronale majore la copii, cauzate de pesticide, fertilizanti si organisme modificate genetic.
Mentalitatea aceasta este adoptata zilnic de multi romani, lucru care ii face extrem de mandri pe ”tovarasii” de la Republica BIO.
”Parintele roman are acelasi drept ca orice german, francez sau italian sa isi hraneasca copiii curat, fara chimicale. Iar pentru asta nu trebuie sa plateasca averi. BIO trebuie sa fie accesibil, iar la Republica BIO suntem fericiti cand primim telefoane de multumire ca avem preturi ”normale”, ”decente”’ sau ”omenoase” si ca mame ce locuiesc in sate din Dolj, Satu Mare, Suceava, etc. isi permit sa le cumpere copiilor alimente, sampoane, creme sau detergenti BIO”, spune Ciprian Stancu, fondatorul Republica BIO.
Romanii sunt interesati in egala masura de alimente si snack-uri BIO, dar si de cosmetice si detergenti, asa cum arata statisticile. Desi piata locala este inca departe de nivelul pietelor dezvoltate, putem vorbi de o evolutie pozitiva si sanatoasa datorata in primul rand cresterii semnificative a numarului de consumatori si a frecventei de cumparare, dar si a cresterii numarului operatorilor din sistemul agriculturii ecologice si a numarului de magazine. In jur de 1% din productia bio din tara noastra este consumata intern, restul fiind exportata in alte tari din vestul Europei si in SUA, unde este procesata.
"Obiceiurile de consum se schimba radical la venirea unui nou membru in familie si de abia atunci se incepe constientizarea importantei produselor bio pentru sanatate. Orice mamica isi vrea copilul sanatos. Pe de alta parte, in randul persoanelor de 28-45 de ani se cumpara multe snack-uri bio, batoane proteice sau lapte vegetal. Cosul de cumparaturi ajunge in medie la 150 lei, motivat de limita de la care noi asiguram transport gratuit. Filosofia noastra de pret este sa avem preturi mai mici, sa schimbam mentalitatea ca BIO este scump, sa crestem baza de clienti, iar apoi banii sa ii castigam din cresterea frecventei de cumparare, nu din adaosuri mari”, explica Ciprian Stancu.
Ca si tendinta, motivatia care genereaza consumul vine din ideea ca aceste produse sunt sanatoase si gustoase si nu contin substante chimice periculoase, ele incepand sa fie cumparate in familie odata cu aparitia unui copil. Cu toate acestea, un studiu realizat recent de MEDNET Marketing Research Center arata ca doar o treime dintre respondenti au incredere ca aceste produse ar fi mai sanatoase decat cele conventionale, jumatate le considera scumpe, iar un sfert sunt de parere ca totul este o inventie de marketing. Totusi, atunci cand trec peste aceasta bariera, romanii tind sa aleaga marci de import, si nu pe cele locale.
”In momentul de fata numarul consumatorilor creste si va creste si peste 10 si peste 20 de ani. Pentru a ajunge la convergenta cu Germania si Austria (ca procent din valoare pietei de produse agroalimentare), piata bio din Romania trebuie sa ajunga la cateva sute de milioane de Euro anual. Potentialul este urias, in Franta de exemplu se certifica anual 18.000 de operatori bio, iar potentialul suprafetei agricole bio din Romania este mult mai mare decat in Franta. Pe partea de legume-fructe, in urmatorii 10 ani piata se poate dubla in fiecare an. Facilitatile acordate de stat ar putea creste numarul producatorilor romani de produse bio si ar ajuta la scaderea pretului produselor. E foarte simplu: cu cat se produce mai mult, pretul va scadea. Cu cat pretul va scadea, cu atat numarul de consumatori de bio va creste. ”, adauga Ciprian Stancu.
Citește și: Ce cantitate de lapte consuma un bebelus? Tabel cantitate lapte bebelusi- catena.ro
Citește și: Ce decizie au luat Culiță Sterp și Daniela Iliescu după ce s-au cununat! Artistul a făcut marele anunț: „În curând...”- kanald.ro
Citește și: De ce s-a spânzurat Iasmina la 14 ani. Vărul fetei a dezvăluit: "A fost pedepsită". Condusă pe ultimul drum cu melodii de jale- stirilekanald.ro