Programul de Stimulent de Inserție pentru anul 2023 a fost lansat. Mai jos poți găsi informații despre persoanele eligibile pentru acest sprijin și lista documentelor necesare pentru a depune cererea de înscriere.
În cadrul Stimulentului de Inserție din 2023, mamele care revin la muncă înainte de ca copilul să împlinească 2 ani vor primi un sprijin financiar. Află mai multe detalii despre suma pe care o pot primi și documentele esențiale pentru a depune cererea de participare aici.
Citește și: Veste bună pentru angajatele din România! Crește valoarea tichetelor de masă
Ce sumă vor primi mamele care revin la muncă mai devreme de doi ani, după nașterea copilului
Părinții care se reintegrează la locul de muncă înainte ca copilul să împlinească 2 ani pot beneficia de un stimulent de inserție, care se adaugă la salariul lor lunar.
În plus, acest sprijin financiar poate fi accesat și de către părintele care nu intră în concediu de creștere a copilului și care, după ce a încheiat concediul de maternitate (42 de zile obligatorii) sau concediul paternal (30 de zile), se întoarce la muncă
Potrivit prevederilor legale, stimulentul de inserție se acordă până la împlinirea vârstei de 3 sau 4 ani a copilului, în funcție de caz.
Părinții care decid să se reintegreze la muncă înainte ca bebelușul să împlinească 6 luni, sau în cazul copilului cu dizabilități, înainte de împlinirea vârstei de 1 an, vor primi o alocație lunară de 1500 de lei.
Această sumă se acordă până la vârsta de 2 ani a copilului sau până la vârsta de 3 ani în cazul copilului cu dizabilități.Cei care nu optează pentru concediul de creștere a copilului și revin imediat la locul de muncă după perioada obligatorie vor primi aceeași sumă de 650 de lei pe lună.
Părinții care aleg să se reintegreze la muncă după ce copilul împlinește 6 luni, sau 1 an în cazul celui cu dizabilități, vor beneficia de această alocație lunară.
Suma de 650 de lei se acordă până la împlinirea vârstei de 3 ani în cazul copilului obișnuit și până la 4 ani în cazul celui cu dizabilități.Cine beneficiază de stimulent de inserție
-Oricare dintre părinţii fireşti ai copilului;
-Persoana care a adoptat copilul;
Citește și: Alimente bogate in B12. Surse de vitamina B12- catena.ro
-Persoana căreia i s-a încredințat copilul în vederea adopției;
-Persoana care are copilul în plasament ori în plasament în regim de urgenţă;
-Asistentul maternal profesionist, numai pentru copiii săi naturali ori adoptați;
-Persoana care a fost numită tutore al copilului.
Acest stimulent de inserție se poate oferi doar persoanelor care se încadrează în condițiile de acordare a indemnizației de creștere a copilului și beneficiază de venituri supuse impozitului pe venit până la împlinirea vârstei de doi ani a copilului, sau
-Documente necesare pentru stimulent de inserție 2023
-Cerere tip pentru acordarea stimulentului de inserţie, semnată de ambii părinţi (original);
-Actul de identitate al solicitantului (copie);
-Actul de identitate al celuilalt părinte (copie);
-Certificatul de naștere al copilului pentru care se solicită dreptul, hotărâre judecătorească de încredințare în vederea adopției sau de încredințare a adopției, hotărârea judecătorească sau hotărârea comisiei pentru protecția copilului pentru măsura plasamentului în regim de urgență (copie);
-Certificatele de naştere ale celorlalți copii aflaţi în întreţinere (copie);
-Certificatul de căsătorie (copie) în cazul părinţilor căsătoriţi;
-Livretul de familie (copie) – în cazul în care nu există livret de familie se completează o declaraţie;
-Adeverinţă tip eliberată de către actualul/fostul angajator, după caz, cu privire la veniturile realizate anterior naşterii copilului, perioada concediului de maternitate şi data reluării activităţii (original);
-Document cu privire la încetarea activităţii la fostul angajator, după caz (copie);
-Document cu privire la reluarea activităţii (copie);
-Declaraţia celuilalt părinte cu privire la îndeplinirea/neîndeplinirea condiţiilor de acordare a indemnizaţiei pentru creşterea copilului;
-Declaraţia beneficiarului cu privire la acordul de prelucrare a datelor cu caracter personal.
-Pentru plata în cont bancar – dovadă eliberată de bancă, care să conţină obligatoriu: numele şi prenumele titularului de cont (contul trebuie să fie pe numele persoanei îndreptăţite, care este titularul de dosar), CNP titular, codul Iban.