Află din rândurile următoare care sunt lucrurile de care trebuie să ții cont atunci când faci cumpărături online.
Odată cu pandemia și mai ales cu evoluția într-un ritm alert a tehnologiei, din ce în ce mai mulți oameni preferă să își achiziționeze diferite produse online. Timpul pe care îl câștigăm și facilitățile pe care le presupune acest sistem de achiziții online pot fi însă puse sub semnul incertitudinii atunci când vorbim despre diferitele probleme pe care le întâmpină clienții atunci când plasează o comandă online.
De aceea, multe persoane sunt încă sceptice atunci când vine vorba de cumpărăturile online și preferă să piardă puțin timp mergând direct în magazin, dar să aibă garanția că atunci când ajung acasă vor avea produsul dorit în conformitate cu cerințele fiecăruia.
Așadar, sistemul de cumpărături online are atât avantaje, cât și dezavantaje, dar este foarte important să cunoaștem anumite informații pentru a nu fi păcăliți atunci când facem cumpărături online.
Ce trebuie să știi atunci când faci cumpărături online
În cadrul unei emisiuni, Sorin Mierlea, președintele INFOCONS, a vorbit despre toate detaliile de care trebuie să ținem cont atunci când plasăm o comandă online astfel încât să nu întâmpinăm anumite neplăceri.
Care sunt condițiile de retur în cazul cumpărăturilor online
Citește și: Top 3 locuri de munca de weekend
Potrivit specialistului în domeniu, din punct de vedere al condițiilor de retur, cumpărăturile online au o politică mai bine pusă la punct față de situația în care ești nevoit să returnezi un produs pe care l-ai achiziționat direct dintr-un magazin fizic.
„ Ce ar trebui să înțelegem în momentul în care discutăm despre cumpărături online VS. cumpărături direct de magazin este că putem să le returnăm în termen de 14 zile, indiferent de justificare, indiferent de motiv, că ne place sau nu ne place, fără a mai deține neapărat ambalajul original. În privința electrocasnicelor, dacă le cumpărăm online, putem să le returnăm fără niciun fel de justificare. Dacă le cumpărăm direct din magazin, s-ar putea să ne spună că nu ni-l returnează decât dacă acel produs are un defect de fabricație și nu poate să fie reparat în termen de 14 zile .”, a explicat specialistul în domeniu.
Citește și: Durere in partea stanga a corpului – cauze si remedii- catena.ro
La ce trebuie să fim atenți atunci când comandăm haine online
Citește și: În cât timp poți returna un produs
Tuturor poate ni s-a întâmplat la un moment dat să ne comandăm o haină online, iar când ne-a venit comanda să observăm că poate nu ne vine bine sau nu ni se potrivește.
Totodată, există și aici o problemă în cazul siteurilor fantomă, care nu au toate informațiile necesare pe site, iar în cazul în care plasăm o comandă există posibilitatea să primim total altceva față de ceea ce am comandat și să nu putem să luăm legătura cu reprezentanții firmei în așa fel încât să ne primim banii înapoi sau produsul comandat.
„ Dacă pe site-ul de unde cumpărăm hainele respective sau încălțămintea nu avem toate informațiile cu privire la material, modul de spălare al produselor respective, mărimile, este mai bine ca de pe siteul respectiv să nu cumpărăm pentru că s-ar putea să fie un site fake. Ar trebui să fim foarte atenți să cumpărăm de pe siteuri care sunt găzduite în România sau măcar pe teritoriul Uniunii Europene ca să avem șansa ca legislația europeană și națională să ne poată rezolva o problemă în cazul în care am plătit și nu mai vedem nici banii, nici produsul .”, a precizat specialistul în domeniu.
Ce trebuie să scrie pe siteul de unde ne achiziționăm diferite produse
Potrivit specialistului în domeniu, este foarte important ca pe site-ul de unde ne achiziționăm diferite produse, la rubrica de contact să scrie numele companiei, toate datele de identificare fiscală, adresa sediului social al companiei, număr de telefon.
De asemenea, la detaliile produsului trebuie să fim atenți la dimensiuni, greutate, să aibă informații în limba română și produsul respectiv să conțină marcajul C, marcaj de conformitate europeană.
„ Ceea ce cred că este cel mai important este să cumpărăm de pe site-uri autorizate, să păstrăm toate acele informații, iar în momentul în care ceva nu este cum ne-am dorit, putem returna produsul .”, spune specialistul în domeniu.
La ce trebuie să fim atenți atunci când ne comandăm alimente online
În privința alimentelor, este puțin mai complicat atunci când vorbim despre verificarea condițiilor de depozitare a acestora. Dacă ne referim la produsele perisabile, acestea pot să își piardă valabilitatea dacă pe întreg traseul lor pe care îl parcurg de la magazin sau depozit, la firma de curierat și până ajung în posesia noastră, nu sunt ținute în condiții optime de păstrare.
În acest caz, specialistul în domeniu ne recomandă să fim foarte atenți atunci când deschidem pachetul și să ne asigurăm că ceea ce ar trebui să scrie în mod normal pe eticheta unui produs pe care îl iei de pe raftul magazinului, același lucru ar trebui să scrie și pe site-ul de unde achiziționezi diferite alimente.
Care sunt produsele pe care nu ar trebui să le cumpărăm niciodată online
În ultimul timp, din ce în ce mai multe persoane au ajuns să își achiziționeze online până și medicamente. Această practică este una total greșită, potrivit spuselor specialistului în domeniu, deoarece diferitele medicamente pe care le achiziționăm online pot fie să nu conțină substanțele necesare pe care în mod normal ar trebui să le aibă sau, de asemenea, pot să nu respecte condițiile de depozitare a acestora.
„ Cel mai bine este să nu cumpărăm online medicamente, mai ales medicamentele cu prescripție, medicamentele pe care nu le găsim în farmacii, cred că ceea ce trebuie să înțelegem este că din online nu trebuie să cumpărăm medicamente, cumpărăm doar de la farmacii .”, ne atrage atenția specialistul în domeniu.