Felicitari, ai reusit sa obtii primul tau loc de munca.
Insa asta nu este totul. Intr-o perioada precum cea actuala poate fi chiar mai dificil sa iti mentii job-ul. Si cum acesta este primul tau loc de munca mai ai o multime lucruri de invatat si nu numai din punct de vedere profesional. Iata care sunt cele mai mari greseli pe care tinerii le fac in cariera.
Le este teama sa vorbeasca- Indiferent ca este vorba despre o cerere prin care iti doresti o marire de salariu sau numai sa iti spui opinia este important sa ai curaj sa iei cuvantul.
Sa bei prea mult la petrecerile de la birou- Indiferent de cat de destinsa este atmosfera la birou, nu trebuie sa crezi ca te poti distra la petrecerile oficiale la fel ca si cum ai fi in vacanta. Este in regula sa te relaxezi si sa-ti cunosti colegii si in afara biroului – de fapt asta este o modalitate excelenta pentru a dezvolta relatii cu cei cu care imparti zi de zi biroul – insa nu trebuie sa exagerezi.
Sa arzi gazul de pomana- Poate crezi ca nimeni nu se uita la tine sau nu-i pasa ceea ce faci tu toata ziua, insa daca esti asemenea celor mai multi tineri angajati, vei avea birou intr-un loc in care monitorul este vizibil tuturor celor care trec pe acolo.
Citește și: Alimente bogate in B12. Surse de vitamina B12- catena.ro
Sa te imbraci neprotrivit- Uneori, poate fi dificil sa fii luat in serios ca tanar profesionist. Unul dintre lucrurile care te pot ridica sau cobori in ochii celorlalti este modul in care te pezinti. Daca te imbraci prea provocator, tineresc sau casual, s-ar putea sa trimiti un mesaj gresit colegilor de munca. Doar pentru ca ti-ai cumparat ceva nu inseamna ca si trebuie sa-l porti la munca. Daca vrei sa fii considerat serios, atunci imbraca-te serios.
Nu socializezi- Este adevarat ca trebuie sa muncesti din greu si sa fii perceput drept un angajat dedicat pentru a avea succes, insa relatiile profesionale sunt la fel de importante pentru a gasi urmatorul job sau pentru a primi o promovare. Multor tineri la inceput de drum le este teama sa socializeze, desi asta este o componenta importanta a pietii muncii, si par agresivi. O buna modalitate pentru a incepe socializezi este sa-l rogi pe managerul tau sa-ti ofere cateva sfaturi legate de cariera.
Sa barfesti la birou- In vreme ce socializarea este modalitatea excelenta de a construi relatii la munca, barfa este exact contrariul. Poate ca tu crezi ca te poti folosi de barfe pentru a te imprietenii cu unii dintre colegi insa este calea sigura sa te certi cu ceilalti. Daca altii vin la tine cu barfe sau sa se planga nu te alatura lor si ramai neutru. Pe termen lung aceasta atitudine te va ajuta sa nu-ti faci inamici la birou.
Sa intarzii la birou- Prima impresie conteaza mai mult decat crezi. Poti sa fii cel mai muncitor om din birou sau sa muncesti chiar si de acasa, daca de obicei intarzii atunci vei fi perceput ca o persoana delasatoare. Oamenii observa cine sta tarziu si cine vine devreme si isi vor forma o opinie despre tine indiferent ca corecta sau gresita. Reputatia ta profesionala este o parte vitala in ceea ce priveste evolutia profesionala, iar faptul ca intarzii la program devine o adevarata piatra de moara. Indiferent de cat de mult muncesti, faptul ca nu ajungi la program iti va sabota toate realizarile tale.
Sursa: www.sfatul parintilor.ro