Păpușa Barbie este o adevărată emblemă în societate, atât în ceea ce privește jucăriile, cât și moda și standardele de frumusețe. Cu toate că majoritatea fetițelor au avut cel puțin o astfel de păpușă, puțini știu cine a inventat această jucărie.
Descoperă în rândurile de mai jos care este adevărata poveste a păpușii Barbie, cum a evoluat de-a lungul timpului dar și ce declarații a făcut creatoarea acesteia.
Barbie a fost lansată oficial pe 9 martie 1959 la American International Toy Fair din New York
În urmă cu 64 de ani, industria jucăriilor a suferit o mare schimbare, din momentul lansării unei păpuși cu totul și cu totul diferită față de ce a existat pe piață.
Lansarea păpușii Barbie a fost un succes instantaneu
La început oamenii au fost sceptici deoarece considerau că arată mult prea matură pentru o păpușă pentru copii. În trecut, păpușile erau doar bebeluși sau copii. Aceasta arăta foarte diferit față de ce știm în prezent, având pielea foarte deschisă și părul prins la spate.
„Îmi iubesc copiii dar nu am fost făcută să am grijă de un cămin. Oamenilor nu le-a plăcut ideea de păpușă cu bust, pentru că nu li s-a părut normal.
Cum s-a schimbat aspectul păpușii Barbie de-a lungul timpului
Citește și: Ce sa puneti in geanta de maternitate? Elemente esentiale pentru momentul nasterii- catena.ro
Odată cu trecerea timpului, păpușa Barbie a ținut pasul cu modernizarea societății. La început, aceasta purta costum de baie în dungi și pantofi cu toc. În 1962, a apărut păpușa Ken, inspirată după fiul celor doi soți. Ulterior, a apărut casa Barbie, unde aceasta locuia împreună cu Ken.
În 1970, păpușa avea părul și mai lung și avea o vestimentație stil hippie. După un an, apare Malibu Barbie, care reprezenta păpușa model, avea păr lung și blond și era bronzată. Tot în acest an, păpușa avea un zâmbet larg și ochi albaștri. A început să aibă diverse meserii, precum olimpic la sporturi de iarnă, doctor, pilot, balerină, actriță. În anii 80’, păpușa era mai machiată, avea mai mult volum în păr și purta haine mai extravagante.
În 1990, Barbie s-a bucurat de cele mai bune vânzări și se găsea în variante mai diverse. Cu toate acestea, tot clasica Barbie se vindea cel mai bine. În această perioadă, păpușa avea un bust mai generos și o talie mai mica. Au apărut păpușile stewardesa și poștaș.
Anii 2000 au venit cu o schimbare radicală, atât din punct de vedere estetic, cât și al activităților. Păpușa avea un bust mai mic și o talie mai mare, dorind să se apropie mai mult de normalitate. Totuși, aceasta era axată pe distracție. În această perioadă, au apărut tot felul de accesorii, precum mașina Barbie, casa mult mai mare, caleașcă și multe altele. În prezent, Barbie încearcă să rupă stereotipurile create în prezent și de aceea, această păpușă se regăsește sub diverse forme corporale, având diverse meserii.
Te invităm şi mâine, pe kfetele.ro, pentru a descoperi mai multe sfaturi și trucuri despre un stil de viață sănătos și echilibrat, împreună cu idei creative și inspiraționale pentru a face fiecare zi specială.
Citește și: Șoșoacă despre Călin Georgescu: E un...- stirilekanald.ro