Și femeile au influențat industria auto în ultimul secol. Bertha Benz, Margaret Wilcox, Mary Anderson sau Mary T. Barra au avut un rol decisiv în această lume a bărbaților.
Cine a spus că industria auto a fost construită și perfecționată doar de bărbați? Sunt multe femei care și-au pus amprenta asupra mașinilor, așa cum le știm astăzi.
Bertha Benz, prima femeie care a contribuit la dezvoltarea industriei auto
În ultimul secol, industria mașinilor a avansat într-un mod incredibil. Nimeni nu s-ar fi gândit, în urmă cu 100 de ani, că vom avea modele de autoturisme atât de bine puse la punct, care oferă atât confortul necesar, cât și siguranța de care avem nevoie în trafic.
Să nu credeți însă că doar bărbații au participat la dezvoltarea acestei industrii. Au fost câteva femei care au inventat lucruri pe care astăzi le considerăm banale, dar care, la vremea respectivă, erau adevărate inovații.
Drumul a fost deschis de Bertha Ringer Benz. Aceasta s-a căsătorit cu Carl Benz, în 1872. Soțul său era un inginer german, care își dorea să construiască o trăsură care să nu mai aibă nevoie de tracțiune animală. Bertha
Proiectul purta numele de Benz Patent Motorwagen.
Ca să-i demonstreze soțului că invenția lui este una care funcționează, Bertha Benz și-a luat cei doi copii și a plecat cu mașina la un drum de 180 de kilometri. Se întâmpla în luna august a anului 1888 și aceea a fost prima călătorie cu mașina din toată istoria.
Primul automobil avea doar 2,5 cai putere, trei roți și un motor în patru timpi. Și pentru că pe vremea aceea nu existau benzinării, Bertha a fost nevoită să oprească la farmacii și să cumpere ligroină, un solvent cu ajutorul căruia funcționa mașina creată de soțul ei. În plus, pe dealuri a împins mașina cu fiul său.
În loc de frâne, Bertha a folosit bucăți de piele de la cizmari, iar pentru a putea desfunda furtunul de alimentare, s-a ajutat de acul de la pălărie.
Citeste si: Cine a fost Margaret Thatcher, „Doamna de Fier” a Marii Britanii
După 12 ore, Bertha și copiii au ajuns la Pforzheim, la o distanță de aproximativ 100 de kilometri de casă.
Citește și: Durere in partea stanga a corpului – cauze si remedii- catena.ro
După o lună, Carl Benz și-a expus modelul său de automobil în Munchen.
Femeile celebre din industria auto
După Bertha Benz, a urmat Margaret A. Wilcox, cea care a făcut primul sistem de încălzire auto. Se întâmpla în 1893. De la ideea ei s-a dezvoltat sistemul modern de climatizare, de care beneficiem în zilele noastre.
Și Mary Anderson și-a pus amprenta asupra industriei auto. Aceasta a inventat banalele ștergătoare de parbriz.
Ideea i-a venit în urma unei vizite la New York. Mary i-a văzut pe șoferii autobuzelor că sunt nevoiți să deschidă geamurile, ca să poată să șteargă parbrizul, atunci când ploua. În 1903, femeia a reușit să creeze primul ștergător de parbriz, care funcționa manual, din interiorul mașinii.
O altă femeie care a contribuit la îmbunătățirea mașinilor a fost și Alice Ramsey. Aceasta a fondat și a condus primul club auto din Statele Unite ale Americii. În 1909, femeia a condus o mașină de pe Coasta Estică a Statelor Unite până pe Coasta Vestică.
Și pentru că a întâmpinat probleme mecanice pe drum, în special din cauza faptului că nu existau șosele, Alice a reparat singură pedala de frână și a curățat bujiile.
Tot pe la începutul anilor 1900, o femeie a inventat semnalizatoarele și stopurile. Este vorba despre Florence Lawrence, o actriță care adora mașinile și tot ce ținea de această industrie. Femeia a observat că foarte multe accidente rutiere au loc din cauza faptului că șoferii nu aveau cum să-și dea seama ce urmează să facă toți ceilalți participanți din trafic, în special cei care se aflau în față.
Astfel, dacă un șofer din față voia să frâneze sau să schimbe direcția, cei din spatele lui nu-și dădeau seama de intenția lui. În 1914, lui Florence Lawrence i-a venit ideea să creeze niște steaguri, care îi atenționau pe ceilalți șoferi de schimbarea direcției.
Citeste si: //BIOGRAFIE// Totul despre cine a fost Regina Maria a României: data nașterii, nume real, căsătorii, moarte
Steagurile erau acționate din interior. De asemenea, cei care voiau să frâneze semnalizau acest lucru cu un semn, care devenea vizibil în spatele mașinii, atunci când șoferul călca pedala de frână.
Ștergătoarele de parbriz inventate de Mary Anderson au fost perfecționate tot de către o femeie. Charlotte Bridgewater a creat ștergătorul electric.
Dacă astăzi beneficiem de sisteme moderne de navigație, ar trebui să-i mulțumim lui Hedy Lamarr. În 1942, alături de George Antheil, aceasta a creat sistemul de ghidare radar, pentru torpile. De la ideea celor doi s-a ajuns în epoca noastră la Wi-Fi și la Bluetooth. Baza GPS-ului modern a fost creată în 1956, de către o femeie matematician. Gladys West s-a folosit de sateliți și a reușit să facă un calculator să determine cu exactitate ce formă are pământul.
Prima femeie care a avut funcția de designer auto a fost Michele Chirstensen, de-abia în 2005. Aceasta a lucrat la Honda și s-a ocupat de designul mașinii Honda NSX.
Danica Sue Patrick a devenit prima femeie care a câștigat o cursă în IndyCar. De pe lista femeilor care și-au lăsat imprimat numele în industria auto nu putea lipsi Mary T. Barra. În 1980, aceasta a început să lucreze la General Motors, iar în 2014, a devenit CEO al celebrului constructor.