Domeniile moderne de activitate, bazate în mare parte pe evoluția tehnologiei, au dezoltat o sumedenie de meserii foarte bine plătite atât în străinătate, cât și la noi în țară. Află, în acest articol, ce meserii sunt bine plătite în România.
Printre cele mai căutate meserii tradiționale se numără cea de medic, inginer sau avocat, însă în ultimii ani au atras atenția job-urile care stau la baza evoluției tehnologiei. De exemplu, unele dintre cele mai căutate și apreciate locuri de muncă din România sunt în domeniul IT, mai ales pentru faptul că oferă dinamică și flexibilitate, se poate lucra remote, iar salariile sunt fără doar și poate pe măsura așteptărilor.
Domenii bine plătite în România
Scrierea codificată, programarea și dezvoltarea noilor aplicații sunt printre cele mai bine plătite competențe. În domeniul IT, un programator este remunerat, pe lună, cu o sumă ce variază între 6.000 și 7.000 de lei.
Un alt domeniu foarte bine plătit la noi în țară este HR (Resurse Umane). Specialiștii în recrutarea persoanelor cu talente deosebite și care au abilități excelente de negociere sunt la mare căutare. Un angajat care activează în domeniul Resurselor Umane poate fi remunerat cu până la 6.000 de lei pe lună.
Marketingul reprezintă cel de-al treilea domeniu foarte bine plătit în România. Cu toții știm faptul că vânzările online și publicitatea pe rețelele de socializare sunt printre cele mai profitabile acțiuni, astfel că un specialist marketing sau un brand manager ar putea fi remunerat cu
un salariu net cuprins între 5.500 și 6.000 de lei pe lună. Un director de vânzări, de exemplu, câștigă în medie 8.500 de lei pe lună.Domeniul legal a fost și va fi în continuare la mare căutare. În funcție de numărul clienților, specializare și complexitatea cazurilor, un avocat junior poate încasa pe lună între 4.500 și 5.000 de lei.
Citește și: Alimente bogate in B12. Surse de vitamina B12- catena.ro
Ce meserii sunt bine plătite în România
1. Senior Software Engineer
Un Senior Software Engineer aplică principii de inginerie în crearea software-urilor și face legătura între nevoile clientului și soluțiile tehnologice disponibile.
De asemenea, acesta este responsabil pentru dezvoltarea programelor de computer și a sistemelor de operare pe care cu toții le utilizăm zilnic. Mai mult, un astfel de angajat gândește și dezvoltă procesoare de text, jocuri și aplicații web pentru ca noi să le putem folosi mai ușor și mai eficient.
2. Marketing Manager
Managerul de marketing dezvoltă activităţile promoţionale prin care să poată imprima produsul sau serviciul companiei angajatoare în conştiinţa consumatorilor. Obiectivul principal al acestui job este să formeze o imagine pozitivă a produsului sau serviciului şi să înregistreze o creştere semnificativă a vânzărilor într-un timp cât mai scurt. De asemenea, un marketing manager planifică, direcţionează şi coordonează promovarea produselor sau a serviciilor în toate domeniile cu ajutorul tuturor resurselor pe care le are la dispoziție.
3. Resurse Umane
Un specialist în Resurse Umane are următoarele responsabilități de bază:
- monitorizarea persoanelor care contribuie individual și/sau în echipă la realizarea cerințelor profesionale
- oferă posibilitatea celor angajați de a-și putea atinge potențialul complet
- alege corect angajații, în funcție de talentele, abilitățile și competențele acestora.
3. Avocat corporatist
Un avocat corporatist trebuie să dețină un anumit set de cunoștințe și abilități pentru a putea executa următoarele cerințe și nevoi ale companiei: verificarea documentelor companiei pentru respectarea legislației, elaborarea documentației companiei, reprezentare în instanță, consultanța conducerii superioare pe probleme legale și rezolvarea litigiilor cu angajații și clienții.