Cum să creezi o prietenie la locul de muncă. Ce trebuie să faci și ce ar fi bine să eviți într-o astfel de relație

Toată lumea are nevoie de prieteni și de oameni de încredere, pe care se pot baza. O astfel de legătură se poate crea și la locul de muncă. Cu toate acestea, trebuie să ținem cont de câteva aspecte, atunci când alegem să construim o prietenie la job. Află din acest articol cum să creezi o prietenie sănătoasă la locul de muncă.

Prietenia la locul de muncă poate aduce numeroase beneficii, atât pe plan personal, cât și profesional. Un mediu de lucru în care există relații de prietenie este de obicei mai plăcut și mai productiv. Totuși, este important să știi cum să gestionezi aceste relații, pentru a menține un echilibru sănătos între viața profesională și cea personală. Descoperă în rândurile de mai jos ce trebuie să faci și ce ar fi bine să eviți atunci când creezi o prietenie la locul de muncă.

Fii deschis și sociabil

Citește și: Ghidul mamei organizate: 7 Idei de organizare pentru a transforma haosul în armonie

prietenie la locul de munca [Sursa foto: freepik]

Citește și: De ce oamenii empatici întâmpină probleme în viața amoroasă atunci când se îndrăgostesc

Pentru a începe o prietenie la locul de muncă, este important să fii deschis și prietenos. Chiar dacă ai o zi mai puțin bună, încearcă să zâmbești și să intri în discuții cu cei din jurul tău. O atitudine pozitivă îi va face pe colegii tăi să își dorească să petreacă timpul alături de tine.

Arată empatie și sprijin

Oamenii au nevoie de alte persoane care să le sară în ajutor sau doar să le fie un sprijin, atunci când au nevoie.

Afișarea empatiei și sprijinului față de colegi în momentele dificile sau stresante este esențială, pentru a crea o conexiune.

Citește și: Alimente bogate in B12. Surse de vitamina B12- catena.ro

Comunicare deschisă

prietenia in relatiile profesionale [Sursa foto: freepik]

O prietenie sănătoasă la locul de muncă se bazează pe comunicare deschisă și sinceră. Evită bârfele și asigură-te că discuțiile tale sunt constructive.

Păstrează limite profesionale

Indiferent că te-ai împrietenit cu șeful tău sau cu un simplu coleg, este important să nu uiți să păstrezi niște limite profesionale. Așadar, evită să dai prea multe detalii din viața personală și cel mai important, respectă regulile și politicile companiei și nu lăsa relațiile personale să interfereze cu responsabilitățile tale profesionale.

Ce nu trebuie să faci, dacă vrei să îți faci prieteni la locul de muncă

prietenia la job [Sursa foto: freepik]

Iată ce nu ar trebui să faci, dacă vrei ca oamenii să se apropie de tine, dar și să creezi o relație stabilă la locul de muncă:

Nu te implica în bârfe

Nimănui nu îi plac oamenii bârfitori. În momentul în care cei de la birou vor observa că bârfești, te vor evita, deoarece vor considera că ești o persoană falsă. De asemenea,. Evită să participi la discuții negative despre colegi și încearcă să cultivi o atmosferă pozitivă.

Citește și: Virginia aduce furtuna în relația dintre Alexandra și Gagea! „Noi mai suntem împreună sau nu?”. Aflați ce discuții se vor isca marți, 17 septembrie, într-un nou episod din „Casa iubirii”, de la 10:00 și 16:30, la Kanal D- kanald.ro

Citește și: Ana Maria Vasiliu, înmormântată în rochia de mireasă! Detalii cutremurătoare- stirilekanald.ro

Nu vorbi despre problemele personale la birou

Este important să păstrezi o distincție clară între viața personală și cea profesională. Așadar, nu aduce problemele personale la locul de muncă, fiindcă vei crea o atmosferă negativă de lucru și este posibil ca restul să nu te înțeleagă și să te judece.

Nu te lăsa distras de prietenie

Fie că te-ai împrietenit cu șeful tău, cu colegul tău sau cu o persoană căreia îi ești superior la locul de muncă, trebuie să înțelegi că există limite pe care trebuie să le stabilești între prietenie și profesionalism. Astfel, această situație nu ar trebui să afecteze productivitatea sau să te distragă de la responsabilitățile tale. Este recomandat să păstrezi un echilibru, să fii responsabil și să nu faci niciodată diferențe, doar pentru simplul fapt că respectiva persoană îți este prieten.

Nu forța o prietenie

Este posibil să îți dorești să fii mai apropiat cu o persoană la locul de muncă, însă aceasta să nu își dorească același lucru. Este important să nu forțezi lucrurile, pentru a nu a crea o situație ciudată între tine și respectivul coleg.

 

 



Citește și:

Fructe care te ajută să slăbești + fructe care îngrașă!

Câte ore trebuie să dormi, de fapt. Care sunt cele mai bune ore de somn

Elena Udrea, mesaj SFÂȘIETOR pentru fiica ei: ”Trebuia să...”

Loredana Groza a reacționat public după ce a văzut cu cine e Iulia Vântur în vacanță

Adriana Iliescu a dezvăluit ce pensie are la 86 de ani după o viață dedicată învățământului: ”Nu ne plângem”

Veste bună pentru femeile din România! Cum pot primi oamenii 300 de lei și o zi liberă de la serviciu

Virginia aduce furtuna în relația dintre Alexandra și Gagea! „Noi mai suntem împreună sau nu?”. Aflați ce discuții se vor isca marți, 17 septembrie, într-un nou episod din „Casa iubirii”, de la 10:00 și 16:30, la Kanal D

Imaginile durerii la înmormântarea Denisei! Ce s-a întâmplat cu tânăra ucisă de Șacalul din Constanța: "Inima și sufletul meu..."