Află povestea de viață incredibilă a lui Giorgio Armani, creatorul care a pus bazele brand-ului de mare succes care îi poartă numele.
Giorgio Armani s-a născut în apropiere de Milano, în orașul italian Piacenza, pe 11 iulie 1934.
„Eram săraci şi viaţa era grea”, mărturisea Armani mai târziu pentru „Harper’s Bazaar”.
„Cinematograful din Milano era o oază, un palat al visurilor, filmele rămăseseră atât de strălucitoare.
Giorgio Armani a studiat medicina la Universitatea din Piacenza
Giorgio Armani se simțea atras de anatomie încă din copilărie și își manifesta pasiunea prin confecționarea de „păpuşi din noroi cu boabe de cafea ascunse înăuntru”, aşa cum a povestit pentru ziarul „The Guardian”.
Armani era fascinat de corpul uman și de aceea a ales să studieze medicina la Universitatea din Piacenza.
Giorgio Armani nu se visa creator de modă pe când era adolescent. Acesta spera la o carieră în medicină, însă după experiența pe care a trăit-o în spitalele din Verona, acesta a ajuns la concluzia că nu i se potrivește meseria de doctor.
Armani s-a întors acasă dezamăgit de faptul că s-a înșelat în ceea ce privește drumul său în viață și neștiind exact încotro să o apuce, acesta s-a angajat la magazinul „La Rinascenta”, ca decorator de vitrine.
Citeste si: Casa de modă Schiaparelli. Cine a fost Elsa Schiaparelli, rivala lui Coco Chanel
Citește și: Ce cantitate de lapte consuma un bebelus? Tabel cantitate lapte bebelusi- catena.ro
Giorgio Armani și Sergio Galeotti au pus bazele brand-ului Armani
Viața lui Giorgio Armani avea să se schimbe după întâlnirea cu Sergio Galeotti, cel care a devenit partenerul său de afaceri. Cei doi au pus la cale planul lansării propriului lor brand de haine și astfel a luat naștere afacerea care avea să devină un fenomen în toată lumea.
În 1975, brand-ul a primit numele „Giorgio Armani S.p.A” și un an mai târziu a fost lansată prima colecție de vară, care s-a bucurat de un succes fulminant pe piața internațională.
Giorgio Armani a recunoscut într-un interviu că moda britanică a fost o sursă de inspiraţie pentru el: „Când lucram pentru La Rinascente, mergeam adesea în călătorie la Londra pentru a studia influenţele, a vedea magazinele, a învăţa. Îmi amintesc că am văzut nişte cardiganuri galbene într-un mic butic şi le-am adus la La Rinascente şi toată lumea a crezut că mi-am pierdut minţile. Cardiganul galben era purtat doar de ducele de Windsor, nu era ceva ce putea fi îmbăcat de oricine. Întreaga idee a acestor haine era atât de elitistă, atât de englezească”.
Citeste si: Casa de modă Chanel. Cum a revoluționat Coco Chanel lumea modei. „A inventat secolul XX pentru femei"
Richard Gere l-a ajutat pe Armani s ă-și promoveze brand-ul în America
Giorgio Armani a fost al doilea designer, după celebrul Christian Dior, care a apărut în prim plan pe coperta revistei „Times”.
Armani a devenit în timp un simbol al eleganţei, brand-ul său fiind recunoscut pe plan internațional pentru simplitate și rafinament. Toate personalitățile importante de la acea vreme au început să se afișeze la evenimente purtând creațiile marelui designer.
Parteneriatul lui Armani cu Galeotti a continuat până la moartea celui din urmă, în anul 1985. În 1981, a fost lansată linia sport de mare succes numită Emporio Armani şi ulterior a apărut Armani Jeans. În 1987, Armani va lansa o linie destinată femeilor obişnuite, intitulată „Mani”.
Deși nu exista persoană care să nu fi auzit de Armani în Europa, brand-ul a ajuns cunoscut în America abia în anul 1980. Richard Gere a fost unul dintre cei care l-au ajutat pe Armani să intre pe piața americană, promovându-i creaţiile vestimenare în pelicula „American Gigolo”.
„Când am început eu să creez haine, bărbații se îmbrăcau toți în același mod. Hainele tradiționale mă deprimau. Am vrut să personalizez jachetele, să le fac mult mai apropiate de atitudinea celor care le purtau. Cum? Îndepărtând structura. Modelând-o să fie ca o a doua piele.”, a povestit creatorul de modă.
Dincolo de succesul răsunător, Armani a rămas același om modest, care nu a ascuns niciodată adevăratele sale origini :„Îmi place ideea că am construit acest imperiu al frumuseţii, dar îmi place să mă gândesc la mine ca la băiatul de la grajduri”, mărturisea el pentru „WWD”.
De zeci de ani, Armani a rămas în topul celor mai mari creatori din toate timpurile, alături de Coco Chanel și Yves Saint Laurent.
Un jurnalist de la „The New York Times” îl caracteriza pe Armani ca fiind „prezidenţial, înţelept, senin şi confortabil în rolul său de eminenţă cenuşie a modei din Milano”.