Presedinte Kanal D Romania si Membru Executiv al Consiliului de Administratie Dogan Media International, Haluk Kurçer dezvaluie ingredientele care au facut ca, impreuna cu echipa pe care o conduce, sa aduca postul in top trei statii TV din Romania.
Haluk Kurçer vorbeste pentru ETIQUETTE MAGAZINE despre faptul ca unul dintre demersurile strategice in dezvoltarea businessului a fost sa consolideze echipa. Primul pas pe care l-a facut ca lider a fost sa ofere incredere oamenilor, sa le arate cat conteaza ei in economia acestui business, sa ii incurajeze permanent sa isi expuna ideile. Mai mult decat atat, i-a inspirat prin propriul exemplu sa-si ofere timp pentru pasiunile lor. Recent, Haluk Kurçer a inceput sa practice Aikido si, uneori, ii place sa gateasca. Astfel de lucruri facute cu bucurie ii sustin energia de fiecare zi intr-un business complex si solicitant in industria media.
Pentru inceput, as dori sa va felicit pentru faptul ca sunteti in top 3 statii TV din Romania, dar si pentru ca businessul pe care il conduceti a intrat anul trecut pe profit. Cum ati primit aceste realizari?
Multumesc. Rezultatele se datoreaza unui efort indelungat si sustinut inca de la intrarea pe piata romaneasca a Kanal D. Probabil am fi reusit sa obtinem acest rezultat mult mai devreme; am inceput acest business in 2007, dar in 2008 a venit criza economica. In ciuda acestui fapt, am continuat sa investim foarte mult si sa credem in reusita noastra. Cand spun asta, nu ma refer doar la partea financiara si la achizitionarea de noi programe, ci si la faptul ca am investit in resurse umane si am consolidat o echipa. Am cautat oameni tineri, energici, creativi. Tot ceea ce vedeti astazi reprezinta realizarile echipei Kanal D. In permanenta am fost conectati la publicul nostru si acest lucru ne-a inlesnit gasirea formulei care functioneaza pentru aceasta piata, in Romania. In televiziune nu este chiar usor sa ajungi la profit financiar. Nu e ca atunci cand cumperi ceva si apoi vinzi acel lucru si gata. In media, se intampla sa cumperi programe scumpe si apoi sa descoperi ca, de fapt, telespectatorii nu le apreciaza la nivelul la care te-ai fi asteptat, iar tu nu poti face nimic, pentru ca inapoi nu le mai poti da. Este un business foarte riscant din acest punct de vedere.
Cat a trecut pana cand s-a coagulat echipa pe care o conduceti?
O echipa se consolideaza in timp, dar este important sa alegi oamenii potriviti de la inceput. Ca lider, m-am concentrat sa acord atentie formarii acestei echipe, iar crezul meu a fost si este unul simplu: munca in echipa este ingredientul-cheie intr-un business de succes. Individual putem fi foarte buni, dar daca nu ne-am conecta energiile si ideile, nu am reusi sa avem cele mai bune rezultate; oamenii se potenteaza reciproc si astfel o idee buna poate deveni, in echipa, una stralucitoare. Cred ca aceasta abordare este unul dintre motivele pentru care am ajuns in top trei statii TV in Romania. Ne cunoastem foarte bine, stim exact capacitatea fiecaruia dintre noi, ne completam perfect unul pe altul.
Citește și: Ce cantitate de lapte consuma un bebelus? Tabel cantitate lapte bebelusi- catena.ro
Exista totusi un ingredient secret care uneste o echipa?
Daca exista un secret, acesta ar fi sa stii sa generezi incredere. Ca lider, trebuie sa acorzi incredere oamenilor, iar ei iti vor raspunde la fel. Trebuie sa le arati ca tu crezi in ei si sa-i implici cu adevarat in business. Oamenii reprezinta cea mai importanta componenta intr-o companie. Finantare mai gasesti, trebuie doar sa convingi bancherii sa ti-o acorde, iar la asta ne mai pricepem (n.r. – zambeste cu subinteles; anterior Kanal D, Haluk Kurçer a lucrat in mediul bancar). Nu spun ca nu este greu sa convingi bancherii, dar, in orice caz, este mai usor decat sa formezi o echipa unita si performanta.
Chiar voiam sa va intreb despre cariera in domeniul bancar. Cum ati facut trecerea de la un mediu rigid la televiziune?
Daca stii sa fii un manager bun, poti sa ai succes in orice domeniu. Eu cred in mine si in faptul ca pot conduce si ca pot gestiona orice tip de business. Sa lucrezi in mediul bancar este o oportunitate pentru ca inveti foarte multe lucruri: client service, marketing, aspecte juridice, legale si comerciale si, evident, managementul financiar. Bankingul iti ofera insight-uri esentiale oricarui business. M-a ajutat mult acest background in ipostaza mea de acum. Sunt concentrat pe stabilirea unui echilibru intre partea financiara si performanta noastra de business, ma implic destul de mult si in partea de programe. Poti inregistra audiente mari cu anumite programe TV, dar nu poti sa convertesti cu usurinta acest succes in venituri. Daca nu reusesti sa faci asta, succesul nu inseamna nimic. In contextul in care Dogan Media detine in Romania o singura televiziune, Kanal D a ajuns la un nivel de performanta ridicat si competitiv fara a beneficia de suportul unui grup.
Vorbiti destul de mult despre increderea in ceilalti, lucru pe care nu-l intalnesti prea des…
In primul rand, este important sa ai incredere in tine. Expertiza si experienta castigate in timp te ajuta foarte mult sa iti consolidezi increderea in tine. A crede si a avea incredere sunt doua verbe foarte importante daca esti in pozitie de conducere. Mai intai, trebuie sa ai incredere in tine, apoi sa le oferi incredere si oamenilor tai. Este ca un cerc.
Care sunt calitatile pe care le apreciati la colegii dumneavoastra de echipa? Inteligenta, deschiderea, creativitatea… Care ar fi?
Dincolo de inteligenta, este nevoie de curajul de a gandi si de a-ti exprima ideile, de a-ti depasi limitele si de a crede in tine. Bineinteles, este esential sa le dai oamenilor sansa sa se exprime. Daca vii zilnic la birou si crezi in sinea ta ca nu contezi, nu vei gasi niciun motiv sa te implici si vei face totul mecanic. Daca ai incredere, daca stii ca tu contezi, atunci totul se schimba. Toti cei 350 de oameni din echipa noastra, de la femeia de serviciu pana la top management, trebuie sa simta ca sunt importanti in compania asta, ca rolul fiecaruia este de a contribui la bunul mers al lucrurilor.
Cum va vedeti ca lider? Care ar fi stilul dumneavoastra de management?
As zice ca sunt un lider focalizat pe echipa, mereu dornic sa impartaseasca viziunea sa cu ceilalti, sa le transmita increderea si curajul de a face lucrurile mai bine, de a schimba cand este cazul, de a visa si de a face totul pentru a materializa ideile. Cred ca este foarte important sa ai o viziune clara de business si sa dezvolti o strategie solida cu care sa-ti atingi obiectivele.
Apropo de strategie si de consolidarea echipei, in urma cu doua luni am avut o reuniune de management in afara companiei unde am discutat puncte strategice pentru anii urmatori, ne-am analizat greselile si am discutat ce putem face pentru a le evita si cum putem sa ne imbunatatim performantele.
Spuneati undeva ca sunteti de atata timp in Romania incat deja va simtiti „acasa”. Ce similaritati gasiti intre cultura romaneasca si cea turca?
Ce imi place foarte mult la romani este caldura lor, aceasta este un punct comun, fara indoiala, cu poporul turc. Te ajuta mult aceasta deschidere, mai ales in mediul de business.
Stiu ca va place mult sa calatoriti. Ce faceti, de obicei, in calatoriile dumneavoastra?
Calatoriile reprezinta pentru mine o oportunitate de a descoperi mereu oameni si locuri noi, culturi deosebite. Sunt un turist activ, curios, mereu dornic sa cunoasca. Evident, mai am si weekenduri prelungite pe care le petrec pe plaja, undeva unde pot inota, dar a calatori, pentru mine, nu inseamna sa stau inchis cu zilele intr-un hotel de cinci stele. Dintre locurile pe care le-am vizitat, mi-au placut in mod deosebit Peru, Argentina, Brazilia, tari cu incarcatura culturala si specificitati puternice. India mi se pare fascinanta, incarcata de spiritualitate. Europa am vazut-o aproape pe toata, la fel SUA si Canada – aici si-a facut studiile fiica mea si am vizitat-o destul de des. Africa de Sud ar fi urmatoarea destinatie pe lista mea, mi-ar placea sa merg intr-un safari.
Cum te pot schimba calatoriile?
Iti dau o cu totul alta energie, te imbogatesc spiritual. Toti avem nevoie sa ne redescoperim, sa ne acordam timp pentru a ne gandi la ceea ce facem sau la ceea ce vom face. Sunt genul de manager care isi incurajeaza oamenii sa plece in vacante si sa petreaca timp cu ei insisi si cu cei dragi lor.
Inteleg ca faceti si jogging.
Da, incerc sa alerg in fiecare zi, miscarea este importanta pentru tonusul general. Daca ai grija sa iti construiesti un corp puternic si sanatos, asta iti da energie in fiecare zi. De curand, am inceput sa practic Aikido (n.r. – arte martiale japoneze moderne). Este un mod foarte bun de a-ti reface rezervele de energie, este mai degraba un sport al mintii, care presupune autocontrol si cunoastere de sine.
Un alt hobby ar fi gastronomia. Corect?
Da, imi place mult sa gatesc, mai ales pentru familie si prieteni. Uneori, ma inspir din cartile de bucate, dar si inventez retete proprii. Foarte aproape de sufletul meu sunt mancarurile pe care le gatea mama acasa, asa ca uneori incerc sa le pregatesc si eu, asta imi aduce aminte de gustul copilariei.
Exista un fel romanesc care va place in mod deosebit?
Da, imi place mamaliga cu smantana. Imi plac si sarmalele, dar daca ne uitam la provenienta lor istorica, sunt mai degraba turcesti decat romanesti.
Investiti mult in dumneavoastra, in activitati care sa va ofere energia din fiecare zi, in business. Si spuneati ca va incurajati oamenii din echipa sa faca acelasi lucru.
Intotdeauna am pledat pentru a face ceea ce-ti place, pentru a iubi ceea ce faci. Cand pasiunea se imbina cu profesia, satisfactiile sunt cu atat mai mari. La fel de important este si mediul in care lucrezi, mai ales ca petreci foarte mult timp la birou. Imi doresc sa ofer echipei mele o atmosfera de lucru motivanta, creativa, in care eforturile sa fie recunoscute si rasplatite.
Sursa: Etiquette Magazine