Iata de ce ne place atat de mult mancarea fast-food! Afla cateva trucuri folosite de marile lanturi de restaurante ca sa ne faca „dependenti“ de ceea ce vand!

Iata de ce ne place atat de mult mancarea fast-food! Afla cateva trucuri folosite de marile lanturi de restaurante ca sa ne faca „dependenti“ de ceea ce vand!
Iata de ce ne place atat de mult mancarea fast-food! Afla cateva trucuri folosite de marile lanturi de restaurante ca sa ne faca „dependenti“ de ceea ce vand!

Restaurantele fast-food fac parte deja din viata de zi cu zi a romanilor, burgerii, pizza, cartofii prajiti si alte produse mancate pe fuga devenind adevarate „droguri“ alimentare.

Un expert in comportament alimentar a identificat motivele pentru care suntem atrasi irezistibil de acest tip de preparate.

Expertul american in marketing si comportament alimentar, prof. doctor Brian Wansink, explica in cartea „Slim by Design: Mindless Eating Solutions for Everyday Life“ modul in care marile lanturi de restaurante fast-food apeleaza la tot felul de trucuri publicitare si psihologice pentru a-si fideliza clientii, in asa fel incat afacerea sa mearga ca pe roate.



Arome imbatatoare Un restaurant in care miroase imbatator, a mancare calda, proaspat gatita, este cu atat mai atragator pentru clientii infometati. Wansink precizeaza ca exista o multime de localuri care apeleaza la arome artificiale pentru a accentua aroma de cafea proaspata, de popcorn, prajituri sau chiar de hamburger abia scos de pe plita. ScentAir este una dintre firmele care se ocupa de asa-numitul „aroma marketing“ (marketingul aromei-lb.
engl.). Psihologul atrage atentia ca aceste practici tin pur si simplu de managementul unei afaceri si ca cele mai multe firme mari din acest domeniu procedeaza in mod similar.

Interesant este ca in urma mai multor multe studii s-a descoperit ca mirosul placut si intens al unui produs determina o persoana sa manance cu mai multa placere preparatul respectiv. „Din pacate, acest lucru inseamna si ca este mai probabil sa tanjim dupa cartofi prajiti decat dupa salata“, explica Wansink.


Culori care fac pofta de mancare Logo-urile unora dintre cele mai importante lanturi de restaurante fast-food, contin, deloc intamplator, culorile galben si rosu, atrage atentia specialistul american. Nenumarate studii realizate in decursul timpului au aratat ca nuanta galben stimuleaza apetitul. Mai exact, la simpla vedere a acestei culori, creierul reactioneaza prin producerea unei cantitati mai mari de serotonina, substanta denumita si „hormonul fericirii“. Iar in cadrul unei cercetari realizate de Universitatea din Rochester s-a demonstrat ca in prezenta culorii rosu, reactiile oamenilor se precipita, ceea ce explica si faptul ca avem tendinta sa infulecam mancarea.


Citeste continuarea pe: www.adevarul.ro

Citește și: Ce cantitate de lapte consuma un bebelus? Tabel cantitate lapte bebelusi- catena.ro



Citește și:

Regim alimentar ulcer gastric + rețete simple

Sâmbătă, de la ora 14:45, în ”ROventura”, La pas prin ”inima” Bucovinei, Câmpulung Moldovenesc

Imaginile au devenit virale! Maria Băsescu, în tinerețe! Aparițiile i-au lăsat pe toți fără cuvinte FOTO

Nicola nu mai vrea să stea în casă cu copiii ei! Nici nepoții nu i-a mai văzut de câteva luni, iar acum s-a aflat de ce

Comemorarea lui Anton Pann: Spectacolul „Povestea vorbei” la 170 de ani de la dispariția sa

Alina Sorescu, replică acidă pentru Alex Ciucu: „Fetele au plâns...”

Teo Trandafir, despre conflictul dintre Zanni și Jador! Ce dezvăluiri a făcut prezentatoarea de la „Follow us!” despre Zanni, după ce l-a acuzat pe Jador de abuz în relația cu Oana Ciocan

O mămică a 4 copii a dispărut misterios în urmă cu 6 luni. Poliția a făcut acum o descoperire macabră, iar familia nu înțelege ce s-a întâmplat


Cookies