Oana Totora detine agentia de matchmaching “Umbrella for Two”. Am stat de vorba cu ea si am descoperit detalii interesante.
- De ce credeti ca era nevoie de o agentie de matchmaking in Romania?
In momentul de fata, piata de dating din Romania beneficiaza de mai multe alternative care iti faciliteaza contactul cu persoane noi: aplicatii mobile, online dating, speed dating, evenimente pentru single, agentii matrimoniale clasice. Alaturi de toate acestea am adus si conceptul de matchmaking.
Serviciile de matchmaking au o abordare personalizata si consultativa si functioneaza similar cu agentiile de recrutare profesionala.
- Care este ideea ce sta in spatele agentiei?
In urma cu sapte ani, lucram intr-o multinationala, la departamentul de Resurse Umane.
Am observat ca in jurul meu aveam o multime de colegi/colege care aveau dificultati sa-si gaseasca perechea, desi nu le „lipsea” nimic. Ca si mine, erau oameni ocupati, carora preocuparea pentru cariera nu le lasa prea multe optiuni de relationare extraprofesionala. La randul lor, fiecare dintre acesti colegi avea prieteni cu o viata profesionala activa, cu o multime de calitati, dar care erau inca in cautarea acelei “persoane speciale”. Atunci mi-a venit ideea de a concepe un “sistem” care sa faca legatura intre aceste persoane si sa le ghideze pe drumul gasirii persoanei potrivite.Pornind de la aceasta idee, am demarat proiectul “Umbrella for Two”, in 2009. Experienta anterioara in recrutare si head-hunting m-a ajutat sa transfer “know-how-ul” in acest domeniu extrem de personal.
- Credeti ca romanii au nevoie de cineva care sa le gaseasca sufletul-pereche?
Sufletul-pereche nu iti poate fi adus in fata ochilor de cineva. Noi suntem alaturi de clientii nostri si le oferim alternative in demersul lor de a defini ceea ce isi doresc alaturi ca partener de viata, de a identifica tipare de alegere si filtre care stau la baza alegerilor
- Care este cea mai mare reusita de cand ati inceput proiectul?
Bucuriile ne vin zilnic din reactiile pozitive ale clientilor unii fata de ceilalti, din aprecirea fata de ceea ce facem si din evolutia pe care o observam in demersul individual de autocunoastere si descoperire al unor clienti. O parte dintre cei pe care i-am adus impreuna formeaza cupluri care in prezent au copii.
Bucuria lor, ca parinti, este deopotriva si bucuria noastra.Citește și: Durere in partea stanga a corpului – cauze si remedii- catena.ro
- Ce ar trebui sa stie o persoana care ar vrea sa se inscrie?
Cei care vor sa ne contacteze trebuie sa stie ca vor beneficia de confidentialitate si discretie de-a lungul colaborarii si ca noi suntem cei care ii cunoastem personal pe fiecare in parte.
Le garantam ca profilele prezentate sunt reale. Celor care se inscriu in baza noastra de date le solicitam actul de identitate si ultima diploma de studii, insa aceste informatii raman la noi.
Fiecare client are un consultant alocat, care il va ghida si va fi alaturi de el in acest demers, in functie de nevoile fiecaruia.
Studiile superioare, stabilitatea socio-profesionala si dorinta de a se implica intr-o relatie de cuplu sunt criteriile de selectie ale clientilor.
- Care sunt principalele criterii dupa care "cuplati" doua persoane?
Specialistii nostri stabilesc compatibilitatea pe mai multe arii – pe de o parte cel al nivelului educational, socio-profesional, stil de viata, interese, pe de alta parte – cel emotional, al valorilor personale, motivatiilor, aspiratiilor. Acestea sunt criterii cuantificabile, insa, bineinteles, exista si un strop de inspiratie, din partea consultantului, care “simte” daca cei doi pot forma un cuplu pe termen lung sau nu.
- Am observat ca aveti si pachete premium. In ce consta pachetul de 10.000 de euro?
Pachetul premium de servicii presupune cautarea proactiva in afara bazei de date, pentru identificarea unui partner potrivit. Cautarea in exteriorul bazei de date se face dupa aceleasi principii folosite de head hunting-ul profesional.
- Cum stau romanii cu dragostea in prezent?
In functie de segmentul de varsta, provocarile in dragoste pot fi diferite. In segmentul 20-30 de ani, alegerea partenerului se face preponderent pornind de la “chimie”. Dupa 30 de ani, intervine proba longevitatii si rezistentei relatiilor formate in etapa anterioara. Unele rezista si trec proba timpului, altii aleg sa-si desparta drumurile si sa mearga in cautarea unui nou partener. Dupa aceasta varsta, alaturi de “chimie” apar si alte aspecte carora li se acorda atentie, cum ar fi educatia, stabilitatea socio-profesionala, stilul de viata, etc. Dupa 30 de ani, practic, alegerile devin mai dificile.
- Credeti ca exista dragoste pana la adanci batraneti?
Da, cred ca exista dragoste pana la adanci batraneti. Important este sa fie traita frumos si sanatos si sa aduca implinire si armonie. In egala masura, exista si “dragoste pana la adanci tinereti” care isi are rolul si impactul ei. Nu as diminua valoarea niciuneia, atata timp cat exista dragoste pentru partenerul de cuplu, pentru oameni, pentru profesie sau pentru orice altceva ce poate anima un om.
Cum vedeti viitorul agentiei in urmatorii ani?
Planurile agentiei vizeaza extinderea la nivel national. Pana de curand ne-am concentrat eforturile exclusiv pe zona Bucuresti. Acum suntem pregatiti sa primim cereri si sa ne indreptam atentia spre alte orase ale tarii, care au dat semnale puternice ca isi doresc servicii de matchmaking. Tocmai de aceea am lansat o platforma online care ne va permite o comunicare mai usoara cu persoane aflate oriunde in Romania.