Află cine au fost Domenico Dolce și Stefano Gabanna și care este istoria celebrei case de modă Dolce & Gabanna.
Povestea Dolce & Gabbana a început în anul 1985, cu un debut de excepție, brand-ul fiind definit printr-un stil unic, puternic influențat de cultura italiană.
Cine au fost Domenico Dolce și Stefano Gabanna, fondatorii Dolce & Gabanna
Domenico Dolce s-a născut pe 13 septembrie 1958 în Polizzi Generosa, Sicilia. Părinții săi au avut un bussines în domeniul modei, astfel că acesta a învățat de la o vârstă foarte fragedă secretele acestei industrii.
Partenerul său, Stefano Gabbana, s-a născut pe 14 noiembrie 1962, la Milano. Fiind pasionat de artă, acesta a studiat o perioadă destul de lungă de timp, grafica.
Cei doi titani ai modei s-au întâlnit la o casă de modă unde lucrau ca asistenți de designer.
În anul 1982, au deschis o firmă de consultanță privind designul, care a evoluat în timp, transformându-se în celebrul brand „Dolce & Gabbana”, care a debutat în anul 1985, momentul fiind marcat printr-un spectacol pe scena din Milano.
Prima lor colecție le-a adus vizibilitate în lumea fashion-ului(„Femeia adevărată"), însă cea de-a patra colecție a fost cea care le-a adus succesul. Astfel, brand-ul a devenit cunoscut la nivel internațional.
În anul 1990, Dolce și Gabanna s-au impus prin showroom-uri de lux în Japonia și SUA, unde își exportau produsele, încasările fiind neașteptat de mari.
Dolce și Gabanna au lansat prima linie de parfumuri în 1992
În anul 1992, aceștia introduc o colecție pentru bărbați și lansează prima linie de parfumuri Dolce & Gabbana.
Citește și: Durere in partea stanga a corpului – cauze si remedii- catena.ro
Sursa de inspirație a celor doi creatori se afla în imaginile culese din cinematografia anilor 1940-1950.
Pasiunea lor pentru liniile accesorizate cu brelocuri sau cristale încrustate a fost pe placul celebrităților care le-au purtat ținutele, în special la ceremonii și evenimente mondene.
În anul 1996, cu ocazia aniversării a zece ani de la înființare, a fost lansată cartea „Ten years of Dolce & Gabbana", care ilustrează cele mai importante evenimente din campania de publicitate.
Momentul de vârf în istoria acestui brand a fost reprezentat de parteneriatul încheiat cu Madonna.
Au urmat o serie de premii binemeritate, cum ar fi: „Bărbații anului", acordat de revista GW în anul 2003 și „Cei mai buni designeri internaționali", în cadrul galelor Elle Style Awards, 2004.
Citeste si: Mario Prada și istoria casei de modă Prada
Dolce & Gabanna se ridică în anul 2010 la o valoare de 2 miliarde de dolari
Abordând un stil tradițional și având capacitatea de a intui tendințele în materie de modă, cei doi creatori de modă ajung, în anul 2010, la o cifră de afaceri de 2 miliarde de dolari.
În anul 2011, Dolce & Gabbana scoate pe piață noile modele de ochelari, marcați cu logo-ul D&G, bătut cu diamante, cu ramele din aur, catalogați ca fiind cei mai scumpi de pe piață, la vremea respectivă. Prețul acestora se ridică la 389.000 de dolari.
Pentru a se extinde, acest brand a asimilat și producția de accesorii din piele și produse cosmetice.
De curând, au început să producă electrocasnice de lux cu marca D&G.
Creatorii Dolce și Gabanna au format un cuplu și în viața personală
Dolce și Gabbana au avut o relație la vedere, formând un cuplu o bună perioadă de timp. Ei au locuit într-o vilă de lux în Milano, achiziționând numeroase proprietăți pe Riviera Franceză.
În anul 2003, cei doi s-au despărțit, dar au rămas parteneri de afaceri.
Stefano Gabbana a fost, în anul 2015, pe locul 28 printre cei mai bogați oameni de
afaceri italieni, cu o avere estimată la 1,56 miliarde de dolari.