Legatura socanta dintre capsuni si cancer. Cercetatorii au facut anuntul

Căpşunile protejează împotriva cancerului de sân agresiv! Asta indică rezultatele unui studiu efectuat pe şoareci de către oamenii de ştiinţă de la Universitatea Politehnică Marche din Italia.

Efectul benefic al căpşunilor a fost evident după cinci săptămâni. Şoarecii au primit un concentrat care a reprezentat aproximativ 15% din dieta lor, ceea ce echivalează cu o jumătate de kilogram de fructe la oameni.

Cercetătorii au folosit un extract de căpşuni din soiul "Alba". Tumorile şi-au stopat creşterea sau s-au redus.

Căpşunile scad activitatea mai multor gene care produc metastaze. Oamenii de ştiinţă au lucrat şi cu celule cultivate în laborator şi au ajuns la aceleaşi rezultate, însă avertizează că nu este obligatoriu că aceleaşi efecte să apară şi la om.

Studiile anterioare au arătat că un consum de 10-15 căpşuni pe zi întăreşte arterele şi reduce nivelul de colesterol.

Sursa