Află cum poți îmbunătăți comunicarea la locul de muncă ținând cont de câteva principii simple.
Comunicarea la locul de muncă joacă un rol extrem de important în bunul mers al afacerii, întrucât lipsa acesteia poate împiedica îndeplinirea obiectivelor și poate duce la conflicte între angajați. De asemenea, comunicarea între angajator și angajat este esențială pentru îndeplinirea obiectivelor, dar și pentru a-l ajuta pe lucrător să-și înțeleagă rolul în cadrul afacerii.
Astfel că, este extrem de important ca informațiile să circule rapid și eficient atât între angajații de pe nivelurile superioare, cât și între personalul de la baza piramidei ierarhice.
Cum puteți îmbunătăți comunicarea la locul de muncă?
1.Stabiliți o legătură cu ceilalți angajați
Încercați, pe cât posibil, să aflați cât mai multe lucruri despre oamenii din echipă, chiar dacă sunt superiori sau subordonați. Aflați ce îi motivează sau ce îi deranjează și arătați-le că vă pasă de dorințele lor. Relaționarea nu trebuie să fie impersonală și rece.
Comunicarea este soluția în cazul în care vă doriți să depășiți un conflict cu ușurință.
Citeste si: Cum să-ți surprinzi partenerul de ziua lui? 4 cadouri neașteptate
Citeste si: Cum recunoști o relație toxică între mamă și fiică
Citește și: Alimente bogate in B12. Surse de vitamina B12- catena.ro
2.Comunicați sincer și respectuos
Nu le ascundeți colegilor problemele pe care le aveți atunci când aveți de rezolvat un task. Fiți sinceri, mai ales dacă aceștia pot fi afectați în mod direct. Încercați să vă ajutați și să rezolvați problemele împreună. Chiar dacă situația este gravă, trebuie să păstrați un ton calm, să nu jigniți și să nu înceracți să vă puneți colegii într-o lumină proastă pentru a ieși în evidență.
Citeste si: Cum se scrie corect: serviciu sau servici?
3.Ascultă și vei fi ascultat
Un aspect important pentru a îmbunătăți comunicarea la locul de muncă este ascultarea. Pentru a fi ascultat, trebuie ca la rândul tău să îl asculți pe cel de lângă tine atunci când are nevoie.
Chiar dacă vă place să vă impuneți punctul de vedere și să vă faceți înțeleși, trebuie să fiți conștienți că și cel de lângă voi are o opinie. Încurajați comunicarea din ambele sensuri. Monologul nu este constructiv în ședințe.
Citeste si: Cum sa-ti imbunatatesti abilitatile de comunicare in limba engleza
4.Cere și dă feedback
Feedback-ul este o altă modalitate importantă de comunicare și un instrument esențial în ceea ce privește atingerea obiectivelor. Doar prin feedback se poate realiza evaluarea angajaților, fiind identificate astfel problemele majore. Printr-un feedback realist și corect se vor putea evita neînțelegerile între colegi, care pot să provoace frustrări pe termen lung.
Citeste si: Care este durata maximă a concediului fără plată
5.Folosiți eficient e-mail-ul ca mijloc de comunicare
Prin serverele unei întreprinderi trec zilnic mii de mesaje. Un volum prea mare de mesaje poate să blocheze sistemul sau să creeze neplăceri angajaților, de aceea trebuie să comunicați pe adresele de serviciu lucruri esențiale în legătură cu activitatea pe care o desfășurați, nu aspecte personale, pe care le puteți discuta după program sau în timpul liber.
Citeste si: Bârfe din dormitor: ce să faci să ieși din monotonie
Specialiștii recomandă prioritizarea mesajelor esențiale și realizarea de grupuri în mediul virtual pentru ca informația să poată ajunge în timp record la cât mai multe persoane. Informațiile care se transmit pe adresele instituționale trebuie să fie concise și corecte și să nu lezeze în vreun fel imaginea colegilor sau a firmei.