Comenzile online sunt o alternativă convenabilă și practicată la noi în țară, însă este nevoie de puțin mai multă atenție atunci când se achiziționează produse de pe internet. Află din rândurile de mai jos care sunt capcanele din spatele alimentelor comandate online!
Sorin Mierlea, președintele Info Cons, a vorbit în cadrul unei emisiuni TV despre capcanele din spatele alimentelor comandate online.
Prospețimea și calitatea alimentelor
Indiferent că achiziționarea produselor se face online sau într-un hipermarket, fiecare persoană trebuie să citească lista de ingrediente pentru a verifica aditivii alimentari, cantitatea de sare și zahăr, precum și informațiile nutriționale. Însă, dacă acestea nu sunt disponibile, cel mai bine este să nu se cumpere respectivul produs, deoarece produsele comandate online, în unele cazuri, nu se ridică la nivelul așteptărilor sau pot fi expirate, cu mulți aditivi.
”În primul rând, când cumpărăm un aliment, ingrediente pentru un aliment gata preparat sau cumpărăm direct un aliment gata preparat ca și dintr-un hipermarket, supermarket sau de la un restaurant, trebuie să găsim aceleași lucruri. Și într-un restaurant online și când cumpărăm dintr-un hipermarket online. Toate ingredientele înseamnă aditivi, coloranți, conservanți, cantitatea de sare, cantitatea de zahăr, inclusiv informațiile nutriționale. Nu sunt? Nu cumpărăm, fiindcă într-un fel s-ar putea să comandăm și să ajungă ceea ce am comandat, dar nu este ceea ce ne-am așteptat și ne trezim cu altele.
Citește și: Etichetele produselor alimentare. Cum să identifici ingrediente nocive și să alegi produse sănătoase
Taxele și costurile ascunse
Nu este un secret faptul că unele site-uri din țara noastră și nu numai, pot ascunde costuri suplimentare în descrierea produsului sau în termeni și condiții a site-ului. Astfel, un pas important este citirea sporită a tuturor detaliilor pentru ca prețul final să fie corect.
Citește și: Durere in partea stanga a corpului – cauze si remedii- catena.ro
Riscuri de securitate a plății
De asemenea, o recomandare este ca oamenii să facă comenzi găzduite pe teritoriul României pentru a putea face o sesizare în cazul unei probleme. Datele cu caracter personal sunt furnizate în momentul în care se efectuează comanda și plata, astfel că este nevoie de multa atenție când vine vorba de securitatea plații.
” Nu în ultimul rând, noi dăm niște date acolo cu caracter personal. În momentul în care facem comanda și facem plata, cred că este important să știm unde ajung banii, la cine ajung banii și ar fi de preferat să facem comenzi găzduite de pe teritoriul României, astfel încât, în cazul în care avem o problemă, să putem să facem o sesizare.", a mai spus el.
Comunicarea cu serviciul de clienți
Atunci când se dorește efectuarea unei sesizări sau a unei reclamații, trebuie să se regăsească datele de identificare pe site-ul unde s-a făcut comanda.
Citește și: Când se anunță rezultatele finale la prezidențiale 2024? S-au numărat peste 99,7%- stirilekanald.ro
"În momentul în care discutăm de o sesizare sau de o reclamație, atunci când avem datele de identificare și nu doar adresa și numele, practic tot ce se găsește pe un bon fiscal trebuie să se găsească și pe site-ul respectiv.”, a explicat acesta.
Dificultăți în a obține banii înapoi sau o schimbare
Returul se numără printre cele mai importante aspecte înainte de a face o comandă online. Există numeroase site-uri care fac comenzi pe teritoriul României, însă sunt găzduite în Bulgaria sau în alte țări, ceea ce poate duce la dificultăți în cazul unei probleme de neconformitate, de nevoia de a face retur sau reclamații.
"Înainte de a comanda, ar trebui să avem atenție asupra acestor lucruri, precum returul.(...) Au apărut tot mai multe site-uri care fac comenzi pe teritoriul României, dar ele sunt găzduite în Bulgaria sau în alte țări, și în momentul în care discutăm de o problemă de neconformitate a unui produs, să ne trezim cu probleme în momentul în care vrem să facem returul sau reclamațiile.", a mai precizat el.