Celebrul cuplu Gabriela Cristea și Tavi Clonda a adus în prim-plan o discuție aprinsă despre mașinile electrice, dezvăluind experiențe neașteptate și provocări legate de aceste vehicule ecologice.
Într-o postare recentă, Gabriela Cristea a relatat o experiență tensionată într-un complex comercial, unde au petrecut aproape un sfert de oră încercând să folosească o stație de încărcare pentru mașina lor electrică. Apreciind eforturile, au remarcat că procesul de descărcare a aplicației corespunzătoare a fost anevoios.
Gabriela Cristea a trecut prin momente tensionante
Cu toate acestea, problema nu pare să fie mașina în sine, ci sistemul de administrare și încărcare a acesteia. Gabriela Cristea a subliniat că stațiile de încărcare sunt echipate cu diverse aplicații, fiecare având un mod diferit de accesare.
„Și din ciclu, cu peripeții cu mașina electrică, vreau să vă spun că stăm de vreo 15 minute, aici în parcarea unui complex comercial, pe banii noștri, că na, am băgat bonulețul și ne chinuim să descărcăm aplicația electrică. Mai mult decât atât, vreau să vă arăt mașina.
Citește și: Alimente bogate in B12. Surse de vitamina B12- catena.ro
Ce a declarat vedeta despre acest subiect
De asemenea, Gabriela Cristea a detaliat modul de utilizare eficientă a mașinii lor hibride, care funcționează atât pe bază de benzină, cât și electricitate. Pentru călătoriile lungi, preferă varianta hibridă, în timp ce în oraș optează pentru electric, datorită costurilor reduse. Totuși, au observat că încărcarea de la stațiile din oraș nu aduce economii semnificative, sugerând că o stație de încărcare la domiciliu face diferența.
Se pare că consumul mixt al mașinii lor hibride-electrice se situează la aproximativ 2%, subliniind astfel avantajele utilizării acestui tip de vehicul în mediul urban
„Problema nu este mașina, ci problema este sistemul de administrare cumva al mașinii, de încărcare al mașinii, pentru că există câteva stații de încărcare, numai că, mai toate, nu toate, au niște sisteme de accesare foarte, foarte dificile. Cineva zicea că trebuia să mă documentez înainte. Da, trebuia să ne documentăm, avem deja descărcate patru aplicații pentru încărcat mașina, numai pentru București și una pentru Brașov, și la fiecare stație de încărcare există altă aplicație. Deci practic, și dacă ai vrea să te documentezi, e destul de complicat, pentru că nu există un sistem centralizat, care să fie accesibil dintr-o singură aplicație, iar ceea ce cumva, spuneam noi ieri era legat de aplicația respectivă. Și ca să vă spun cam cât de eficientă este mașina noastră, noi avem un plug-in hibrid, în sensul că mașina noastră merge și pe benzină, și pe carburant, dar și pe electric. Când mergem pe drum lung, într-adevăr, mergem pe varianta și, și, adică lăsăm mașina să își facă circuitul și mergem și pe carburant, dar și pe electric. În oraș, însă, preferăm varianta pe electric, pentru că este foarte, foarte ieftin, în sensul că aproape nu plătești mare lucru, doar dacă, nu îți încarci evident mașina de la stațiile din oraș, cum voiam să facem noi ieri, pentru că, nu mai avem foarte mult curent la bateria mașinii și atunci am vrut să o încărcăm înainte să ajungem acasă. Într-adevăr, dacă ți-o încarci din oraș, nu este mare economie, dar dacă ți-o încarci de acasă, dacă ai o stație acasă, lucrurile stau cu totul și cu totul altfel. Ca să înțelegeți, care este consumul, în momentul în care optezi să consumi în oraș și, și, adică și carburant, dar și electricitate, consumul este undeva la 2%”, a spus Gabriela Cristea pe pagina ei de Facebook.