Fetitele care iubesc papusile Barbie si le folosesc constant in jocurile lor au o perspectiva restransa asupra posibilitatilor de cariera in viitor.
Un nou studiu a fost realizat pe 37 de fetite cu varste intre patru si sapte ani. Micutele au primit, aleator, fie o papusa Barbie fashion, fie o papusa Barbie carierista, fie o papusa obisnuita. Fetitele au fost lasate sa se joace cu papusile timp de 10 minute, apoi le-au fost aratate imagini cu zece joburi si au fost intrebate pe care cred ca ar putea sa le faca in viitor, comparativ cu baietii.
Rezultatele, publicate in jurnalul Springer Sex Roles, releva faptul ca fetitele care au fost expuse la papusile Barbie au considerat ca vor fi capabile sa aiba mult mai putine job-uri decat cele care s-au jucat cu papusile obisnuite, care au crezut ca au aproape toate oportunitatile prezentate in cele zece imagini, exact ca baietii.
Studiul a fost condus de Aurora Sherman de la Universitatea de Stat Oregon si de Eileen Zurbriggen de la Universitatea din Santa Cruz, care au tras cateva concluzii suparatoare.
"Poate ca papusa Barbie poate fi orice, asa cum sugereaza si reclama, dar fetele care se joaca cu ea nu aplica aceste posibilitati si la propriile persoane. Nu caracteristicile participantelor la studiu, ci anumite caracteristici ale papusii cauzeaza aceasta diferenta de aspiratii", a declarat Sherman.
Un nou studiu a fost realizat pe 37 de fetite cu varste intre patru si sapte ani.
Micutele au primit, aleator, fie o papusa Barbie fashion, fie o papusa Barbie carierista, fie o papusa obisnuita. Fetitele au fost lasate sa se joace cu papusile timp de 10 minute, apoi le-au fost aratate imagini cu zece joburi si au fost intrebate pe care cred ca ar putea sa le faca in viitor, comparativ cu baietii.
Rezultatele, publicate in jurnalul Springer Sex Roles, releva faptul ca fetitele care au fost expuse la papusile Barbie au considerat ca vor fi capabile sa aiba mult mai putine job-uri decat cele care s-au jucat cu papusile obisnuite, care au crezut ca
au aproape toate oportunitatile prezentate in cele zece imagini, exact ca baietii.
Studiul a fost condus de Aurora Sherman de la Universitatea de Stat Oregon si de Eileen Zurbriggen de la Universitatea din Santa Cruz, care au tras cateva concluzii suparatoare.
"
Poate ca papusa Barbie poate fi orice, asa cum sugereaza si reclama, dar fetele care se joaca cu ea nu aplica aceste posibilitati si la propriile persoane. Nu caracteristicile participantelor la studiu, ci anumite caracteristici ale papusii cauzeaza aceasta diferenta de aspiratii", a declarat Sherman.
Citește și: Alimente bogate in B12. Surse de vitamina B12- catena.ro