Iutta este un brand de genti autentic romanesc care a inceput ca fiind o lectie despre puterea viselor.
Iutta este un brand care da valoare si putere dorului colectiv romanesc. Pasionata de design, Nicoleta Chirica a pus bazele unui atelier de creatie care se foloseste in principal de elemente de marochinarie pentru a da nastere unor genti si accesorii din piele ce promoveaza valorile si cultura autohtona.
Pana in prezent, au fost lansate doua colectii Iutta, ”Spirit Eflorescent” si ”Dor de romanesc”.
Preturile gentilor pornesc de la 180 de lei pentru modelele din material textil si ajung pana la 600 de lei pentru cele din piele, din ultima colectie.
Pentru a comanda o geanta, intra pe site-ul Iutta, www.iutta.ro. Nu uita sa treci si pe pagina de Facebook pentru a vedea ce surprize iti mai pregatesc fetele: https://www.facebook.com/iutta.ro.
1.
Ce inseamna proiectul Iutta? Cine face parte din el?
Iutta a inceput ca fiind o lectie despre puterea viselor si importanta increderii intr-un scop mai mare. Din pasiune pentru design si romanesc, Nicoleta Chirica a pus bazele unui atelier de creatie care se foloseste in principal de elemente de marochinarie pentru a da nastere unor genti si accesorii din piele ce promoveaza valorile si cultura autohtona.
Sub numele de Iutta au fost lansate pana in prezent doua colectii-suport numite ”Spirit Eflorescent” si ”Dor de romanesc”, in care se regasesc motive traditionale romanesti reinterpretate si stilizate prin procedee de imprimare tehnologica sau brodare manuala. Ultima colectie s-a bucurat de un raspuns foarte bun din partea publicului, motiv pentru a fost urmata de o colaborare cu prestigiosul brand Guban, dar si de o capsula de genti multifunctionale si portofele cu aceleasi doruri de regiuni specifice din Romania.
De la idee pana la realizare, alaturi de noi se implica colaboratori atat pe partea de productie, cat si de comunicare.
2. Pentru cei care nu stiu nimic despre Iutta, ce ati putea sa le spuneti intr-o singura fraza?
Iutta este un brand care da valoare si putere dorului colectiv de romanesc, transpunandu-l in creatii contemporane care vorbesc despre nevoia de identitate a unui popor autentic, a unui spirit solar, a unei Romanii in armonie prin motive folclorice, semne de implinire si protectie preluate de pe ii.
3. De ce credeti ca era nevoie de inca un brand care pune accentul pe spiritul traditional romanesc?
In creatie este o nevoie constanta de autenticitate, iar noi rezonam cel mai bine cu aceste valori romanesti care au facut mereu parte din viata noastra, dar care nu mai pareau sa-si mai gaseasca locul in prezent. Mai mult decat a lua parte dintr-un trend, initial a fost vorba despre impulsul de a suplini o lipsa a apartenentei si de a aduce in contemporan traditii uitate.
Pe parcurs, am strans alaturi de noi o comunitate de oameni frumosi care ne-a motivat sa inspiram in peisajul fashion curajul de a declara prin propriul stil mandria de a avea dor de romanesc.
4. Ce inseamna "dorul de romanesc"?
Intr-o prima etapa, noi am atribuit acest concept unui sentiment complex de nostalgie duioasa fata de traditiile care ne definesc pe plan cultural.
Treptat am inteles ca dorul, pe langa faptul ca nu are corespondent lingvistic in unele tari, este un indicator puternic a ceea ce suntem. Ceea ce ne lipseste ajunge sa ne defineasca. Pasul cel mai important pentru noi a fost atunci cand dorul de romanesc a pastruns in inimile multor romance, care si-au exprimat la randul lor propria definitie a sentimentului. Una dintre purtatoarele colectiei noastre ne-a surprins intr-un mod foarte placut atunci cand ne-a scris urmatoarele cuvinte: "Voi, Iutta, ne faceti sa iubim dorul, chiar daca acesta implica o absenta.".
5. Carui tip de femeie i se adreseaza gentile voastre?
Gentile si accesoriile Iutta sunt create pentru femeia autentica, eleganta, care alege sa isi puna in evidenta senzualitatea si increderea prin simboluri ale traditiei.
6. Cu ce se poarta o geanta Iutta?
Datorita diversitatii texturilor si culorilor, gentile Iutta sunt foarte usor de asortat, iar experienta ne-a aratat ca se potrivesc cu stiluri diametral opuse, oferind fiecareia o nota in plus de individualitate. Pentru a putea avea dorul aproape cu orice ocazie, am extins colectia ”Dor de romanesc” printr-o serie de genti multifunctionale cu dimensiuni similare unui plic, dar si prin portofele practice ce pot fi purtate zi de zi. In plus, am observat ca unul din modurile in care purtatoarele de dor isi aleg produsul preferat este in functie de regiunea din care motivul apartine, acestea dorind sa poarte o geanta cae le aminteste de locul natal ori de o zona fata de care au un atasament puternic.
7. Cum alegeti modelele ce apar pe produse?
A doua colectie, ”Dor de romanesc”, a luat nastere prin aducerea in contemporan a motivelor preluate de pe iile care fac parte din zestrea noastra comuna ca popor roman, acestea luand forma unor semne ancestrale de implinire si protectie. Aceste simboluri reprezinta de fapt emotia dorului de fiecare zona geografica a tarii noastre.
8. Cat timp dureaza productia unei genti, de la procesul de creatie pana la produsul final?
In functie de caracteristicile produsului proiectat, o geanta se poate realiza intr-un termen de 5-12 zile. In tot acest timp, creatia trece din stadiul de design la cel de executie, acordand importanta sporita finisarii care contribuie la reusita formei finale. Pentru ca, la cerere, realizam si produse la comanda, diversificand materialele (piele sau textil), culorile si metodele de redare a motivelor (imprimare sau brodare), procesul se poate extinde la o perioada de doua saptamani. Odata disponibile, gentile pot fi livrate in tara sau chiar international, de unde am inceput sa primim din ce in ce mai multe comenzi.
9. Care sunt produsele voastre preferate? Aveti o geanta care v-a ramas in suflet?
Fiecare geanta are o poveste diferita, iar motivele care se regasesc pe aceasta au propria lor semnificatie. De aceea am ales sa impartasim constant valorile transmise de creatiile noastre si sa decodificam impreuna cu purtatoarele de dor simbolurile folosite de stramosii nostri. Toate gentile Iutta sunt parte din sufletul nostru, iar atunci cand le purtam le alegem in functie de stare.
10. Care este cel mai bun lucru care vi s-a intamplat de cand ati creat Iutta?
Inca de la inceput, proiectul a fost o provocare pentru noi iar cea mai mare bucurie a fost sa crestem odata cu Iutta si sa invatam cat mai mult din experienta asta.
11. Ce planuri aveti pentru viitorul apropiat, acum ca ati implinit un an de existenta?
Punem la cale multe surprize pe placul celor cu dor de romanesc atat din tara, cat si din afara, insa despre asta vom vorbi abia dupa ce le ducem la bun sfarsit.
##GALLERY17##
Iutta este un brand care da valoare si putere dorului colectiv romanesc. Pasionata de design, Nicoleta Chirica a pus bazele unui atelier de creatie care se foloseste in principal de elemente de marochinarie pentru a da nastere unor genti si accesorii din piele ce promoveaza valorile si cultura autohtona.
Pana in prezent, au fost lansate doua colectii Iutta, ” Spirit Eflorescent ” si ” Dor de romanesc ”.
Pentru a comanda o geanta, intra pe site-ul Iutta, www.iutta.ro. Nu uita sa treci si pe pagina de Facebook pentru a vedea ce surprize iti mai pregatesc fetele: https://www.facebook.com/iutta.ro.
1. Ce inseamna proiectul Iutta? Cine face parte din el?
Iutta a inceput ca fiind o lectie despre puterea viselor si importanta increderii intr-un scop mai mare. Din pasiune pentru design si romanesc, Nicoleta Chirica a pus bazele unui atelier de creatie care se foloseste in principal de elemente de marochinarie pentru a da nastere unor genti si accesorii din piele ce promoveaza valorile si cultura autohtona. Sub numele de Iutta au fost lansate pana in prezent doua colectii-suport numite ”Spirit Eflorescent” si ”Dor de romanesc”, in care se regasesc motive traditionale romanesti reinterpretate si stilizate prin procedee de imprimare tehnologica sau brodare manuala. Ultima colectie s-a bucurat de un raspuns foarte bun din partea publicului, motiv pentru a fost urmata de o colaborare cu prestigiosul brand Guban, dar si de o capsula de genti multifunctionale si portofele cu aceleasi doruri de regiuni specifice din Romania. De la idee pana la realizare, alaturi de noi se implica colaboratori atat pe partea de productie, cat si de comunicare.
2. Pentru cei care nu stiu nimic despre Iutta, ce ati putea sa le spuneti intr-o singura fraza?
Iutta este un brand care da valoare si putere dorului colectiv de romanesc, transpunandu-l in creatii contemporane care vorbesc despre nevoia de identitate a unui popor autentic, a unui spirit solar, a unei Romanii in armonie prin motive folclorice, semne de implinire si protectie preluate de pe ii.
3. De ce credeti ca era nevoie de inca un brand care pune accentul pe spiritul traditional romanesc?
In creatie este o nevoie constanta de autenticitate, iar noi rezonam cel mai bine cu aceste valori romanesti care au facut mereu parte din viata noastra, dar care nu mai pareau sa-si mai gaseasca locul in prezent. Mai mult decat a lua parte dintr-un trend, initial a fost vorba despre impulsul de a suplini o lipsa a apartenentei si de a aduce in contemporan traditii uitate. Pe parcurs, am strans alaturi de noi o comunitate de oameni frumosi care ne-a motivat sa inspiram in peisajul fashion curajul de a declara prin propriul stil mandria de a avea dor de romanesc. 4. Ce inseamna "dorul de romanesc"?
Intr-o prima etapa, noi am atribuit acest concept unui sentiment complex de nostalgie duioasa fata de traditiile care ne definesc pe plan cultural. Treptat am inteles ca dorul, pe langa faptul ca nu are corespondent lingvistic in unele tari, este un indicator puternic a ceea ce suntem. Ceea ce ne lipseste ajunge sa ne defineasca. Pasul cel mai important pentru noi a fost atunci cand dorul de romanesc a pastruns in inimile multor romance, care si-au exprimat la randul lor propria definitie a sentimentului. Una dintre purtatoarele colectiei noastre ne-a surprins intr-un mod foarte placut atunci cand ne-a scris urmatoarele cuvinte: "Voi, Iutta, ne faceti sa iubim dorul, chiar daca acesta implica o absenta.".
5. Carui tip de femeie i se adreseaza gentile voastre?
Gentile si accesoriile Iutta sunt create pentru femeia autentica, eleganta, care alege sa isi puna in evidenta senzualitatea si increderea prin simboluri ale traditiei. 6. Cu ce se poarta o geanta Iutta?
Datorita diversitatii texturilor si culorilor, gentile Iutta sunt foarte usor de asortat, iar experienta ne-a aratat ca se potrivesc cu stiluri diametral opuse, oferind fiecareia o nota in plus de individualitate. Pentru a putea avea dorul aproape cu orice ocazie, am extins colectia ”Dor de romanesc” printr-o serie de genti multifunctionale cu dimensiuni similare unui plic, dar si prin portofele practice ce pot fi purtate zi de zi. In plus, am observat ca unul din modurile in care purtatoarele de dor isi aleg produsul preferat este in functie de regiunea din care motivul apartine, acestea dorind sa poarte o geanta cae le aminteste de locul natal ori de o zona fata de care au un atasament puternic.
7. Cum alegeti modelele ce apar pe produse?
A doua colectie, ”Dor de romanesc”, a luat nastere prin aducerea in contemporan a motivelor preluate de pe iile care fac parte din zestrea noastra comuna ca popor roman, acestea luand forma unor semne ancestrale de implinire si protectie. Aceste simboluri reprezinta de fapt emotia dorului de fiecare zona geografica a tarii noastre.
8. Cat timp dureaza productia unei genti, de la procesul de creatie pana la produsul final?
In functie de caracteristicile produsului proiectat, o geanta se poate realiza intr-un termen de 5-12 zile. In tot acest timp, creatia trece din stadiul de design la cel de executie, acordand importanta sporita finisarii care contribuie la reusita formei finale. Pentru ca, la cerere, realizam si produse la comanda, diversificand materialele (piele sau textil), culorile si metodele de redare a motivelor (imprimare sau brodare), procesul se poate extinde la o perioada de doua saptamani. Odata disponibile, gentile pot fi livrate in tara sau chiar international, de unde am inceput sa primim din ce in ce mai multe comenzi.
9. Care sunt produsele voastre preferate? Aveti o geanta care v-a ramas in suflet?
Fiecare geanta are o poveste diferita, iar motivele care se regasesc pe aceasta au propria lor semnificatie. De aceea am ales sa impartasim constant valorile transmise de creatiile noastre si sa decodificam impreuna cu purtatoarele de dor simbolurile folosite de stramosii nostri. Toate gentile Iutta sunt parte din sufletul nostru, iar atunci cand le purtam le alegem in functie de stare.
10. Care este cel mai bun lucru care vi s-a intamplat de cand ati creat Iutta?
Inca de la inceput, proiectul a fost o provocare pentru noi iar cea mai mare bucurie a fost sa crestem odata cu Iutta si sa invatam cat mai mult din experienta asta.
11. Ce planuri aveti pentru viitorul apropiat, acum ca ati implinit un an de existenta?
Punem la cale multe surprize pe placul celor cu dor de romanesc atat din tara, cat si din afara, insa despre asta vom vorbi abia dupa ce le ducem la bun sfarsit.