Exista cateva obiceiuri proaste care pot provoca daune importante automobilului.
Nefolosirea franei de mana la parcarile in panta- Acest lucru poate fi daunator maşinii deoarece va crea presiune pe sistemului de transmisie, ceea ce va duce, in final, la deterioararea acestuia.
Trecerea din marşarier in treapta 1 din mişcare- Nerespectand aceasta regula punem presiune pe cutia de viteze, fortand angrenajele care lucrau intr-un sens sa-şi schimbe brusc sensul. Aceste treceri deterioreaza cutia de viteze.
Folosirea franei de picior la coborarea pantelor lungi- La coborarea unor pante lungi se recomanda folosirea franei de motor.
Incalzirea motorului prin supraturare inainte de a pleca la drum- Nu e nimic rau in a lasa pornita maşina cateva minute inainte de a pleca la drum, in special in perioada rece, insa unii şoferii au obiceiul de a porni motorul şi de a-l tura pentru a-l ajuta sa se incalzeasca.
Acest lucru duce la schimbari bruşte de temperatura care pot afecta maşina, fortand motorul sa functioneze sub sarcina inainte ca uleiul sa aiba un circuit complet.
Alimentari dese cu cantitati mici de combustibil- Cu toate ca pot exista momente cand pur şi simplu nu iti poti permite sa faci plinul, alimentarile dese cu cantitati mici de combustibil forteaza maşina sa ia benzina din partea de jos a rezervorului, unde de cele mai multe ori se depun reziduri.
Sursa
Nefolosirea franei de mana la parcarile in panta- Acest lucru poate fi daunator maşinii deoarece va crea presiune pe sistemului de transmisie, ceea ce va duce, in final, la deterioararea acestuia.
Trecerea din marşarier in treapta 1 din mişcare- Nerespectand aceasta regula punem presiune pe cutia de viteze, fortand angrenajele care lucrau intr-un sens sa-şi schimbe brusc sensul.
Aceste treceri deterioreaza cutia de viteze.
Folosirea franei de picior la coborarea pantelor lungi- La coborarea unor pante lungi se recomanda folosirea franei de motor.
Incalzirea motorului prin supraturare inainte de a pleca la drum- Nu e nimic rau in a lasa pornita maşina cateva minute inainte de a pleca la drum, in special in perioada rece, insa unii şoferii au obiceiul de a porni motorul şi de a-l tura pentru a-l ajuta sa se incalzeasca.
Acest lucru duce la schimbari bruşte de temperatura care pot afecta maşina, fortand motorul sa functioneze sub sarcina inainte ca uleiul sa aiba un circuit complet.
Alimentari dese cu cantitati mici de combustibil- Cu toate ca pot exista momente cand pur şi simplu nu iti poti permite sa faci plinul, alimentarile dese cu cantitati mici de combustibil forteaza maşina sa ia benzina din partea de jos a rezervorului, unde de cele mai multe ori se depun reziduri.
Sursa Citește și: Ce sa puneti in geanta de maternitate? Elemente esentiale pentru momentul nasterii- catena.ro