Nu cu mult timp în urmă să te îmbraci adecvat pentru un interviu de angajare era foarte simplu: sacou, cămașă albă închisă cu nasturi până la gât, fustă neagră, dresuri de culoarea piciorului și pantofi negri, închiși la vârf. Acum, pentru joburile creative și industriile în care o ținută formală nu este strict obligatorie, interviurile pot fi singurele ocazii în care să ți se ceară să te îmbraci la patru ace și de multe ori culorile ținutei tale să nici nu trebuiască să respecte cerințele de mai sus.
Oamenii s-au schimbat. Joburile s-au schimbat. Și bineînțeles, a fost necesar să se schimbe și interviurile. Dar lăsând la o parte acest moment inițial din cariera unei persoane, care sunt totuși limitele impuse vestimentației unui angajat și cât de creativi putem fi cu ținuta noastră atunci când lucrăm la o companie?
Îmbracă-te adecvat pentru locul tău de muncă
Indiferent de locul de muncă, prima impresie contează cel mai mult și de aceea măcar ziua interviului o poți petrece într-o ținută office cât mai apropiată de ceea ce se cere la carte. Apoi, dacă ți se pare că nu se potrivește noului tău mediu și tot te întrebi cu ce ar trebui să vii îmbrăcată zi de zi, privește în jur și învață de la alții.
Dacă noul tău post este în cadrul unei companii tradiționale și implică și relaționarea directă cu clienții, ar fi bine să nu renunți la costumul din două piese, iar cămășile să nu le înlocuiești decât cu bluze la fel de “serioase”. Pentru astfel de joburi unde ținuta este una destul de restrictivă, paleta de culori restrânsă și modelele hainelor puține, ai voie să combini diferite materiale pentru a-ți exprima personalitatea.
În afară de bumbac, articolele vestimentare office pot fi lucrate și din lână, mohair, mătase sau in.Citește și: Durere in partea stanga a corpului – cauze si remedii- catena.ro
Dacă pe de altă parte te-ai angajat la un start-up sau tocmai ai obținut un post la o companie unde se pune accent pe creativitate, poți opta pentru rochii office și ținute business casual, jucându-te cu diferite modele și croieli.
Dacă au lungimea potrivită, chiar și rochiile din dantelă sau șifon pot fi purtate într-un mod foarte elegant la birou, cu accesoriile potrivite și un sacou care să le dea un aspect office.Impresionează chiar și după interviu
Dacă ai fost acceptată la o companie unde tricourile polo sunt considerate articole vestimentare formale, iar balerinii pantofi pentru ocazii speciale, îți va fi greu să te integrezi în echipă dacă ești singura în fustă creion și pe tocuri.
Oricât de relaxată ar părea totuși atmosfera generală din birou, evită întotdeauna pantofii sport purtați până la refuz, pantalonii din denim cu rupturi, cămășile șifonate și per total un look neglijent.
Nu renunța niciodată la ținuta profesională
De-a lungul timpului în care vei lucra într-o companie, vor apărea diferite ocazii când vei participa la petreceri și evenimente formale alături de colegii tăi. Deși majoritatea acestor situații vor presupune momente de relaj și socializare, nu uita de imaginea pe care trebuie să ți-o menții și alege să te îmbraci cu rochii elegante care să-ți pună în valoare trăsăturile, dar să te ajute să păstrezi un look profesional. Chiar și în afara orelor de program, evenimentele care au loc în cadrul locului de muncă presupun aceeași conduită ca și la restul jobului în sine.