Nadia De Luca spune că rețeta unei afaceri are două ingrediente principale, care trebuie să fie dozate corespunzător pentru a se îmbina perfect.
Femeia de afaceri Nadia De Luca a reuşit să devină un antreprenor de succes încă de la o vârstă fragedă. Ei bine, antreprenorul vrea să le împărtăşească tuturor drumul pe care l-a parcurs până la nivelul la care este astăzi.
Mai mult decât atât, protagonista noastră a expus principalele calităţi şi aspecte pe care trebuie să le dezvolte o persoană care aspiră la statutul de antreprenor. Nadia nu a scris neapărat un ghid sau un îndrumar, cum găsim la multe librării, ci a preferat să vorbească din propria ei experienţă.
Potrivit femeii de afaceri, stâlpii principali ai oricărui business solid sunt: viziunea, creativitatea, imaginaţia, planul de business, informaţia şi adaptabilitatea.
Citeste si: Nadia De Luca, costumaţie senzaţională de Halloween! Uite cum s-a îmbrăcat vedeta pentru o super petrecere!
“𝐈̂𝐧𝐚𝐢𝐧𝐭𝐞 𝐬𝐚̆ 𝐟𝐚𝐜𝐢 𝐜𝐞𝐯𝐚 𝐩𝐞𝐫𝐟𝐞𝐜𝐭, 𝐟𝐚̆ 𝐜𝐞𝐯𝐚 𝐩𝐞𝐫𝐟𝐞𝐜𝐭𝐢𝐛𝐢𝐥.”- Bill Gates
Evoluție și performanță!- cuvintele cheie care stau la baza nevoii de a excela, de a crește...
printr-un proces de învățare pentru a reuși să ne dezvoltăm și să avem succes în aceasta direcție.
Drumul meu în antreprenoriat a început încă de la vârsta de 24 de ani, când m-am lansat în domeniul gastro și turism.
Iată câteva sfaturi din experiența mea personală, un mic rezumat.Citește și: Ce sa puneti in geanta de maternitate? Elemente esentiale pentru momentul nasterii- catena.ro
Primul pas este să crezi, să te avânți fără frică, să fii cutezător, este un act de voință, un efort, o vrere de a ieși din starea de confort, fără teama eșecului.
Este nevoie și de un strop de nebunie, “𝐍𝐮 𝐞𝐱𝐢𝐬𝐭𝐚̆ 𝐠𝐞𝐧𝐢𝐮 𝐟𝐚̆𝐫𝐚̆ 𝐮𝐧 𝐝𝐫𝐚𝐦 𝐝𝐞 𝐧𝐞𝐛𝐮𝐧𝐢𝐞”- Aristotel.
Şi, da, consider că un dram ar trebui să existe în rețetarul fiecărui antreprenor.Să construiești o afacere înseamnă să fii asumat și să ai perspectiva obiectivului final. Rețeta unei afaceri are două ingrediente principale, care trebuie să fie dozate corespunzător pentru a se îmbina perfect- 𝐯𝐢𝐳𝐢𝐮𝐧𝐞𝐚 𝐬̦𝐢 𝐩𝐥𝐚𝐧𝐮𝐥.
𝐕𝐢𝐳𝐢𝐮𝐧𝐞𝐚- este ansamblul de idei prin care se crează tabloul general al unei afaceri.
𝐂𝐫𝐞𝐚𝐭𝐢𝐯𝐢𝐭𝐚𝐭𝐞𝐚- componentul metafizic, care ne ajută să ne imaginăm, să creăm visul, care mai târziu se va transforma în viziune, apoi în plan şi apoi în realizare.
𝐈𝐦𝐚𝐠𝐢𝐧𝐚𝐭̦𝐢𝐚- sursa stării de visare, este deja un act de independență, de libertate. În vederea activării procesului de imaginație avem nevoie de un mediu propice, de o stare motivațională sau chiar de o muză care să ne stimuleze.
Nadia De Luca: "Nișarea depinde totodată de un aspect pe care mulți antreprenori îl exclud- este vorba de mentalitatea publicului țintă"
𝐀𝐝𝐚𝐩𝐭𝐚𝐛𝐢𝐥𝐢𝐭𝐚𝐭𝐞𝐚- plierea pe nevoile care se nasc în funcție de dinamica pieței este foarte importantă. Mediul în care se dezvoltă business-ul unde se desfășoară afacerea, locul unde se întâlnește cererea cu oferta și unde ne întâlnim cu competitorii noștri trebuie să fie foarte bine definite.
𝐈𝐧𝐟𝐨𝐫𝐦𝐚𝐭̦𝐢𝐚- este un element care ne potențează capacitatea de previziune și de pliere pe piață pentru a reuși să ne impunem în fața celorlalți actori. Actualizarea informațiilor, raportată la factorii de influență: politici, sociali, juridici, financiari și economici sunt decisivi atunci când vorbim despre plierea pe piață.
𝐓𝐚𝐫𝐠𝐞𝐭𝐚𝐫𝐞𝐚 𝐜𝐨𝐫𝐞𝐜𝐭𝐚̆ 𝐚 𝐠𝐫𝐮𝐩𝐮𝐥𝐮𝐢 𝐭̦𝐢𝐧𝐭𝐚̆- se realizează în funcție de produsul/serviciul pe care îl comercializăm. 𝐍𝐢𝐬̦𝐚𝐫𝐞𝐚 depinde de un aspect pe care mulți antreprenori îl exclud- este vorba de mentalitatea publicului țintă, de trenduri și, totodată, de capacitatea de a veni în întâmpinarea unor previziuni de piața noi. Aici putem vorbi și despre 𝐏𝐑-𝐧𝐞𝐭𝐰𝐨𝐫𝐤𝐢𝐧𝐠, 𝐦𝐚𝐫𝐤𝐞𝐭𝐢𝐧𝐠-𝐯𝐚̂𝐧𝐳𝐚̆𝐫𝐢, care au o contribuție majoră în implementarea și managerierea cu succes a unui business.
O concluzie generală despre antreprenoriat? Pe scurt:
Ca viitor antreprenor, trebuie să pleci la drum cu un bagaj care să conțină mai multe caracteristici: asumarea riscurilor în vederea obținerii obiectivului final, creativitate, dăruire, determinare, perseverență, tenacitate, seriozitate și etică. Cu toate aceste calități se poate crea fundamentul unui business. Așa se pot realiza elementele premergătoare implementării afacerii, respectiv- viziunea, planul, implementarea și, nu în ultimul rând, satisfacția personală, echilibrul între sacrificiu, efortul depus și realizarea, câștigul.
Astfel, am experimentat mai multe domenii de activitate, de la industria de: gastronomie și turism, beauty și cosmetică, industria automobilelor, domeniul administrativ și, bineînțeles, nu putea lipsi un domeniu care reprezintă pentru mine actuala cucerire: Real Estate-ul", a declarat Nadia De Luca.