Fusta mini reprezintă unul dintre cele mai purtate articole vestimentare în anotimpul cald. Însă știați cine a inventat această fustă?
Aflați din rândurile următoare care este mai exact istoria fustei mini, dar și cine a fost inventatorul acestui articol vestimentar. În plus, descoperiți și ce alte articole vestimentare și nu numai, au fost inventate de aceeași persoană.
Cine a inventat fusta mini
În cazul în care nu știați cine a inventat unul dintre cele mai purtate articole vestimentare, mai exact fusta mini, aflați că este vorba despre Mary Quant.
Mary Quant a făcut parte dintr-o familie de profesori, iar la vârsta de doar 23 de ani, aceasta a inventat trenciul cu aspect umed, realizat din PVC. De partea cealaltă, în același timp, Paco Rabanne realiza rochii din fâșii de plastic sau metal care arătau ca niște armuri.
Citeste si: Casa de modă LOUIS VUITTON. A fost numit cel mai valoros brand de lux din lume
Odată ce Mary Quant a reușit să își întemeieze o familie, aceasta a decis împreună cu soțul său, Alexander, să investească într-o afacere vestimentară. Aceasta a moștenit din partea soțului său o moștenire în valoare de 5.000 de lire, iar cu sprijinul unui prieten comun, Archie McNair, cei doi au reușit să-și deschidă împreună această afacere.
Totul a mers conform planului celor trei, astfel încât în anul 1955, aceștia au putut să își deschidă primul lor magazin de haine denumit „Bazaar”, acolo unde Mary Quant a început să-și promoveze propriile creații.
Citeste si: Casa de modă Schiaparelli. Cine a fost Elsa Schiaparelli, rivala lui Coco Chanel
Citește și: Ce cantitate de lapte consuma un bebelus? Tabel cantitate lapte bebelusi- catena.ro
Stilul promovat de Mary Quant
În secolul XX, Ernestine Carter era unul dintre cei mai autoritari și influenți scriitori de modă, acesta precizând la acea vreme că atât Chanel, Dior, cât și Mary Quant sunt cele trei persoane care sunt norocoase că s-au născut la momentul potrivit, în locul potrivit.
Creația lui Mary Quant care a atras atenția cel mai mult, a constat în fustele mini și pantalonii scurți colorați, pe care i-a denumit “ hot pants ”. Aceasta a promovat stilul denumit „ London Look ” sau „ Chelsea Look ”. Acest trend s-a tot schimbat, odată cu trecerea anului 1958. Schimbarea a constat în scurtarea fustelor din ce în ce mai mult, iar astfel a apărut și termenul de „ miniskirt ” (fustă mini), care îi aparține în totalitatea lui Mary Quant.
Aceasta a dorit să inventeze fustele mini, datorită faptului că aceste articole vestimentare le permiteau femeilor să meargă cu autobuzul, fiind practice, dar și comode. Denumirea acestui articol vestimentar este legată de marca sa preferată de mașini, Mini. Aceasta iubea atât de mult marca de mașini Mini, astfel încât a realizat o întreagă creație vestimentară. Acesta este și motivul pentru care Mary Quant a acceptat să creeze designul pentru mașina Mini, de la British Motor.
Trendul anilor ‘60
Anul 1960 a reprezentat un an de glorie pentru Mary Quant, din simplul fapt că aceasta a devenit o adevărată sursă de cultură pentru majoritatea tinerilor care locuiau în Marea Britanie.
Datorită determinării și implicării de care a dat dovadă Mary Quant de-a lungul timpului, aceasta a reușit să facă pasul cel mare pe podiumul de modă și a lansat o colecție de fustițe mini. Prin intermediul acestei colecții, stilul vestimentar al oamenilor a fost influențat într-o manieră pozitivă. În plus, aceștia au văzut colecția și au ascultat defilarea și la televizor.
Mary Quant devine o emblemă
În anul 1965, Mary Quant reușește să devină noua Coco Chanel, o adevărată legendă eliberatoare a femeilor. Motiv pentru care, doar un an mai târziu, aceasta primește meritele din partea reginei Angliei, pe care le dăruiește în cadrul unei ceremonii publice “ Order of the British Empire”. Aceste merite au fost primite pentru serviciile pe care Mary Quant le-a adus exporturilor țării sale.
Mary Quant era dornică să experimenteze și lucruri noi, prin urmare, aceasta a inventat și rochiile decoltate care aveau sutiene de tip „ Boobie Traps ”, dar și rochiile în stil „ baby doll ”. Toate aceste invenții au avut un mare succes datorită faptului că în acea perioadă a crescut considerabil natalitatea. Pe lângă toate aceste invenții, Mary Quant a făcut istorie în trendurile englezești, dar și la nivel mondial, odată cu apariția ciorapilor închiși la culoare, a pantofilor fără toc și a rochiilor de tip șort. Acestea din urmă se bazau în mare parte pe aspectul tunicilor din școlile englezești clasice.
Citeste si: Ce haine te avantajează dacă ești minionă. 10 articole vestimentare care te fac să pari mai înaltă
Nu doar articolele vestimentare i-au atras atenția lui Mary Quant, ci și bunurile de uz casnic și cosmeticele. Prin anii 1970-1980, Mary Quant era nemulțumită de produsele de machiaj și îngrijire care se găseau pe piață, la vremea aceea. Odată cu trecerea timpului, aceasta s-a implicat chiar și în designul ochelarilor de soare.
În anul 2000, la vârsta de 76 de ani, Mary Quant s-a retras din aceste afaceri, renunțând astfel și la funcția de director al firmei de cosmetice pe care o avea. Firma se numește „ Mary Quant Ltd.” și a fost preluată de o corporație japoneză. Cu toate acestea, în prezent, în Japonia există peste 200 de magazine „ Mary Quant Colour ”.
Citeste si: 5 sfaturi despre cum să faci achiziții fashion în mod sustenabil