Începând cu această lună se efectuează distribuirea primei tranșe din sprijinul oferit de Guvern pentru plata facturilor la energie. Autoritățile au publicat câteva informații privind beneficiarii, cum vor fi împărțite și folosite cardurile de energie!
Guvernul a anunțat că toți cei 4 milioane de beneficiari din 2,8 milioane de gospodării din țară urmează să primească în perioada 1-28 februarie cardurile pentru plata facturilor la energie.
Vestea mult așteptată de cei cu pensii sub 2.000 de lei
Conform detaliilor oferite de autorități, vor avea parte de respectivul sprijin toți pensionarii de peste 60 de ani cu pensii de până la 2.000
Citește și: Ce venituri are un medic de familie în România lunar, în 2023
Citește și: Alimente bogate in B12. Surse de vitamina B12- catena.ro
Prima tranșă se acordă între 1-28 februarie 2023, iar a doua tranșă între 1-20 septembrie 2023. Cu aceste carduri de energie se pot achita, de la 20 februarie, facturile pentru electricitate, gaz și energie termică, în sistem centralizat.
Mai mult decât atât, se pot cumpăra butelii, lemne de foc, păcură sau peleți.Cum se realizează plata facturilor de energie
Pentru a se efectua plata facturilor la energie, oamenii vor avea nevoie de cardul de energie, actul de identitate, factura sau certificatul de validare a datoriei, o declarație pe propria răspundere și contractul de furnizare a energiei la domiciliul declarat, în cazul în care beneficiarul are alt domiciliu decât cel înscris pe cardul de energie.
Plata facturilor cu ajutorul cardurile de energie se poate face direct la poștaș, la orice oficiu poștal din mediul urban sau la oficiul poștal în raza căruia își are domiciliul beneficiarul, în mediul rural. Totodată, plata se poate face și online, prin aplicația informatică pusă la dispoziție de Poșta Română.Citește și: Cresc salariile cu 75%. Cine sunt bugetarii care beneficiază de o sumă mai mare de bani în 2023
Certificatul de validare a datoriei
Autoritățile au făcut o serie de precizări despre certificatul de validare a datoriei. Acesta este un document emis de asociația de proprietari/ locatari, pentru a certifica datoria curentă sau restantă a beneficiarului față de asociație, rezultată din furnizarea de energie termică în sistem centralizat. De asemenea, beneficiarii racordați la alimentarea cu energie termică în regim centralizat sunt nevoiți să solicite eliberarea certificatului de către proprietari unde este înscris.