Toată lumea dorește să aibă succes la interviul de angajare, însă trebuie să aibă un as în mânecă de fiecare dată. Află din rândurile de mai jos care trebuie sa fie comportamentul intervievatului!
Aida Chivu, specialist HR, a vorbit în cadrul unei emisiuni TV despre cum trebuie să fie comportamentul unei persoane în momentul în care merge la un interviu de angajare.
Care trebuie să fie comportamentul intervievatului
În momentul în care vorbim de un interviu de angajare, trebuie să avem grijă la comportamentul pe care decidem să îl adoptăm, pentru a face o impresie cât mai bună.
Prezentarea
Un lucru important este prezentarea cât mai simplă, fără a preciza poreclele. De asemenea, fiecare persoană trebuie să arate faptul că sunt pregătiți și că știu foarte bine de ce si unde au venit, pentru a inspira încredere și profesionalism.
“Prezentarea are legătură cu momentul acela în care noi intrăm într-o încăpere. De preferat, prenume, nume, nu folosesc nickname-uri.
Citește și: Cum trebuie să te îmbraci la interviul de angajare. Recomandări pentru o ținută corespunzătoare
Cronologie
În timpul interviului de angajare, cel mai sănătos pentru fiecare este să înceapă să vorbească despre ultima școală absolvită și despre ultimul job de unde a căpătat experiență, cronologic până în prezent.
De asemenea, este necesară citirea CV-ului înainte de interviu.“Ne apucăm de la ultima școala absolvită, este cel mai sănătos. Spunem despre primul job unde am căpătat ceva experiență, apoi cronologic pana in zilele noastre. Apropo de asta, este foarte important să citim CV-ul pe care l-am trimis înainte”, a mai spus ea.
Personal
Totodată, un lucru care trebuie stabilit de la bun început, înainte de a merge la interviul de angajare, este dacă pot fi depășite câteva limite, precum împărtășirea câtorva lucruri personale. Mai precis,
dacă se poate discuta despre hobby-uri și pasiuni personale.Citește și: Durere in partea stanga a corpului – cauze si remedii- catena.ro
“Aici discutăm despre o abordare personală, răspund sau nu răspund la întrebări personale. Eu aș vrea să dărâm cumva mitul ăsta, suntem un întreg personal și profesional, bineînțeles că nu depășim niște limite. Personal înseamnă să vorbesc despre mine în niște linii obiective: hobby-uri, pasiuni, să mă cunoști și personal”,
Citește și: Care sunt drepturile angajaților în caz de concediere
Bani
Oamenii tind să se lovească de problema de a discuta despre salarizare, însă aceștia trebuie să fie pregătiți să vorbească despre bani. De asemenea, nu este necesar să ofere o sumă fixă daca nu cunosc, însă pot da un interval în care se simt confortabili.
“Este cel mai cel subiect, trebuie să poți vorbi despre bani, nu trebuie să dai o sumă fixă dacă nu știi, dar trebuie să dai un interval. Fie precizezi intervalul în care eu sunt confortabil, fie spun << Aici, în intervalul ăsta, am putea să stăm de vorbă. >>”, a mai spus ea.
De ce ne schimbăm jobul
De asemenea, fiecare persoană trebuie să fie obiectivă atunci când vorbesc despre decizia de a părăsi celălalt loc de muncă .
“Trebuie să răspund de ce vreau să plec de la compania X, nu pentru că sunt nu știu cum, ci pentru că… un motiv obiectiv”, a precizat specialista.
Ținuta
Ținuta intervievatului trebuie să fie cât mai confortabilă, adaptată jobului companiei, fără a atrage atenția asupra fizicului deoarece oamenii își doresc să fie ascultați atunci când se prezintă.
“Nu ne îmbrăcăm ca și cum mergem în excursie la munte. Trebuie să ne simțim confortabil, nu trebuie să ne strângă cămașa, bluza, cumva să atragem atenția asupra noastră fizic pentru că ne dorim să fim ascultați, să mergem să ne prezentăm. La un interviu trebuie să spui cine ești, ce știi să faci foarte bine și ce vrei. Astfel, ținuta trebuie să fie confortabila, adaptată jobului companiei”, a explicat ea.
Atitudine
Atitudinea trebuie să fie cât mai pozitivă și umilă, nu arogantă sau una superioară deoarece scopul este de a demonstra că există deja niște competențe ideale noului job.
“Lăsăm aroganța și atitudinea de autoinsuficiență, lăsăm superioritatea indiferent dacă suntem cei mai buni. Trebuie să avem o atitudine să îi spunem humble, adică nici nu mă duc cu capul plecat pentru că nu cerșesc un job, ci mă duc să fac ceva și să demonstrez că totuși am niște competențe”, a mai zis aceasta.
Limbajul
Folosirea formulelor de politețe este extrem de importantă în timpul unui interviu de angajare. Fiecare angajator decide dacă invită sau nu intervievatul să i se adreseze pe nume.
“Limbajul înseamnă să păstrăm o formulă de politețe. Totuși, nu ne adresăm la per tu imediat cum am ajuns, măcar așteptăm să ne invite celălalt să îi spunem pe nume.”, a menționat ea.
Rezultate
De asemenea, rezultatele companiei din trecut nu trebuie însușite ca fiind personale. Se poate specifica, în schimb, faptul că a existat o contribuție personală pentru acele rezultate.
“Este ce nu trebuie să spunem ca să nu rămânem la așa nu. Nu trebuie să ne însușim rezultatele companiei ca fiind ale noastre personale. Pot să spun ca am avut o contribuție la aceste rezultate, dar nu le-am făcut eu.”, a spus specialista.