În zilele noastre, există nenumărate cariere pe care vi le puteți forma. Însă știați cum puteți să deveniți un designer de modă?
Aflați din rândurile următoare, care sunt mai exact pașii, pe care trebuie să îi urmați, dacă vă doriți să deveniți un designer de modă.
Ce este designul vestimentar
Atunci când rostim “ design vestimentar ”, gândul nostru pleacă în start la haine și accesorii. Cu alte cuvinte, designul vestimentar se ocupă cu aplicarea acestei forme de artă în crearea de modele cu o influența estetică care ține cont atât de condițiile sociale, geografice, economice, cât și de cele culturale.
Citește și: Cum să devii un model. Ce trebuie să cunoști dacă vrei să îmbrățișezi această carieră
Citește și: Cum să te îmbraci pentru a arăta mai slabă
Cum să deveniți un designer de modă
Abilități de cusut
Este cunoscut deja faptul că baza realizării unui articol vestimentar este cusutul, ceea ce înseamnă automat, că dacă îți dorești să ajungi un designer de modă, este necesar să ai și câteva abilitați în ceea ce privește cusutul. Cu alte cuvinte, ar trebui să vă perfecționați abilitățile de cusut, înțelegând tehnicile, pentru a vă ușura, ulterior schițarea.
De-a lungul procesului de învățare, vă veți ocupa de diferitele țesături și textile, lucrând cu fiecare dintre ele, putând ca ulterior să modelați și construiți articole vestimentare dorite. În ceea ce privește munca designerilor renumiți, aceștia dețin o cusătură, stil sau tehnică, semnătură pe care își bazează munca, care vine odată cu experiență, experimente, cercetări și stăpânire.Proiectare
Un alt aspect de luat în seamă dacă vă doriți să ajungeți un designer de modă, este reprezentat și de proiectare.
O proiectare de succes constă în nenumărate elemente importante, puse cap la cap. Pentru început, schița este, desigur, primul lucru important din acest proces, care va reprezenta totodată și scheletul pentru construirea unei ținute. Pentru a putea începe în acest sens, tot ce trebuie să faceți este să desenați mai întâi o schiță brută, dat fiind faptul că mai apoi, vor exista multe altele, pentru a ajunge la rezultatul dorit.Citește și: Ce cantitate de lapte consuma un bebelus? Tabel cantitate lapte bebelusi- catena.ro
Următorul pas, în ceea ce privește proiectarea, constă în alegerea materialului și a ceea ce doriți să faceți din el. Bineînțeles că aici intervine și creativitatea, în special în ceea ce privește modelul și imprimeurile, dar și culorile, respectiv nuanțele potrivite. Nu uita ca în tot acest proces să ai și un ochi pentru detalii, ajungând astfel la un act de echilibru.
Decizia unei nișe
În ciuda faptului că, la început de drum, poate că nu vei știi întotdeauna, că la un moment dat, ești nevoită să alegi și o anumită nișă, care să ți se potrivească cât mai bine. Așadar, deși există nenumărate persoane care au tendința să facă Haute Couture, cu gândul că realizarea de haine scumpe le va aduce un progres, lucrurile stau cu totul și cu totul diferit.
Astfel, în funcție de interesul tău, poți alege o nișă pe măsură ce progresezi, având la dispoziție următoarele opțiuni:- Haute Couture- a apărut pe vremea când articolele vestimentare erau făcute pentru un anumit client, cu mare atenție la detalii (țesături, culori, tehnici și potriviri peste preț), mai exact pentru membrii de elită ai societății. În prezent, Haute Couture este mult mai accesibilă.
- Producție în masă – această nișă este exact opusul Haute Couture, sunt ținute disponibile în vrac, pentru toată lumea și la prețuri accesibile, acolo unde mărcile mari aleg un anumit model care ajunge în sezonul respectiv și apoi se realizează ținutele la mașină. Este considerat cel mai profitabil deoarece există un număr mai mare de oportunități care acoperă costul, relativ scăzut, de producție.
- Pret-a-Porter – nu în ultimul rând, regăsim o variantă intermediară a celor două menționate până în acest moment, acolo unde designerii care își prezintă munca la expoziții și covoare roșii fac articole de îmbrăcăminte similare de înaltă calitate, dar în cantitate mai mică.
Analiza nevoilor clienților prin identificarea decalajului din industrie
Imediat ce ați decis care este nișa potrivită pentru voi, va trebui să faceți mai multe cercetări despre aceasta, dat fiind faptul că vă doriți să identificați “o problemă” a viitorilor clienți, din industrie. Astfel, indiferent că este vorba despre îmbrăcăminte pentru bărbați, îmbrăcăminte pentru femei, îmbrăcăminte pentru copii etc., este necesar să analizați industria aleasă, pentru a înțelege cât mai bine care sunt nevoile nișei respective, găsind astfel o deschidere pentru a intra. Dacă găsiți un decalaj, identificați oportunitățile care vă stau la dispoziție.
Cumpărare de modă și comercializare
Pe lângă faptul că trebuie să aveți câteva abilitați în acest domeniu, dar și să îl analizați mai bine, este necesar să înțelegeți și tehnicile de stabilire a prețurilor bazate pe costul de producție și cheltuielile generale. Atunci când vine vorba despre merchandising-ul de modă, acesta vă învață comportamentul consumatorilor, prețurile și economia, astfel încât să puteți conduce o afacere de modă profitabilă. În ciuda faptului că pasiunea primează, de cele mai multe ori, la începutul unei astfel de cariere, este importantă și conducerea unei astfel de afaceri, respectiv învățarea pieței pentru a verifica tendințele solicitate.
Analiza și strategia pieței
Indiferent de faptul că veți alege să începeți această cariera după un curs sau să mergi pe calea antreprenoriatului în modă, este necesar totuși, să înțelegi și care sunt alte atribute necesare care au nevoie de perfecționare, printre care se află și marketingul modei, pentru a putea împărtăși creațiile tale, cunoaște piața și clienții, pentru a putea trece, în cele din urmă, la următorul nivel.
Înțelegerea publicului țintă
Așa cum am menționat anterior, este foarte importantă și înțelegerea publicului țintă, cu toate aspectele necesare, aspect care trebuie analizat și cunoscut chiar înainte de a vă crea colecția. Puteți începe prin a vă pune în pielea publicului țintă, pentru a conștientiza, în adevăratul sens al cuvântului, care sunt așteptările tale, de la un brand, acesta fiind un punct de plecare potrivit. Odată înțeles publicul țintă, veți înțelege și branding-ului, ceea ce vă va ajuta la construirea unui portofoliu bun, ținând cont totuși, de faptul că unele lucruri le puteți învăța din teorie, iar altele din practică și experiență.
Educație și studii de modă
În ceea ce privește studiile pe care le puteți face atunci când vine vorba despre o carieră în modă, trebuie să știți de la început, faptul că există o listă infinită, pe care depinde de unde și cum plănuiți să o abordați. Atunci când vine vorba despre cursurile profesionale, acestea sunt cele care vă vor consolida elementele de bază în istoria modei, jurnalismul modei, fotografia de modă, prognoza modei și multe altele. Bineînțeles că puteți urma o facultate sau un program de masterat în design de modă, există, de asemenea, opțiuni precum certificările pe care le puteți face în acest domeniu. Important este să nu vă fie frică să faceți ceva diferit, chiar dacă la început, totul pare mai greu.
Unde lucrează designerii de modă
Locul de muncă al unui designer de modă poate varia în funcție de specialitate, rol și locație. Cu toate acestea, deseori, designerii de modă lucrează la birou împreună cu echipa pe care o dețin sau în buticuri, showroom-uri, chiar și pentru producători de îmbrăcăminte sau mari case de modă. În ceea ce privește influenții de modă și freelanceri, aceștia pot lucra de acasă sau dintr-un spațiu de lucru cu echipa lor. Bineînțeles că cei care lucrează pentru casele mari de modă, pot avea un mediu de lucru formal și structurat sau chiar ar putea fi nevoiți să călătorească destul de frecvent.
Te invităm și mâine, pe Kfetele.ro, pentru a descoperi universul nostru de fashion, de la podiumurile de modă globale până la străzile metropolelor, suntem mereu conectați la cele mai recente tendințe.