Relația dintre părinți și educatori este foarte importantă, pentru ca cel mic să trăiască într-un mediu cât mai potrivit pentru dezvoltarea sa. Află din rândurile de mai jos cum poate fi afectată dezvoltarea copilului!
Dan Prediger, fondator grădiniță, a vorbit în cadrul unei emisiuni TV despre relația dintre părinți și educatori.
Cum poate fi afectată dezvoltarea copilului
Pentru ca dezvoltarea copiilor să nu fie afectată, este importantă starea emoțională a educatorului în momentul în care ajunge la grădiniță. Dacă educatorul emoțional este echilibrat, se simte bine și este vesel, copilul se va simți, de asemenea, bine și vesel. Însă, dacă educatorul este nefericit și a întâmpinat probleme acasă sau cu angajatorul, colegii sau părinții, din momentul acela nu mai este echilibrat, iar copilul va simți. De asemenea, acest lucru se întâmplă și acasă deoarece copilul simte când părintele său este supărat. Astfel, acesta nu se va mai simți confortabil și nu va mai fi atât de dispus să comunice cu părintele sau să povestească anumite lucruri.
“Contează foarte mult starea emoțională pe care o are educatorul. În momentul în care educatorul emoțional este echilibrat, se simte bine, este vesel, și copilul se simte bine și este vesel. În momentul în care educatorul este trist, are probleme acasă sau are probleme cu angajatorul, cu colegii, cu părinții, din momentul ăla emoțional nu mai este echilibrat și copilul simte. Este la fel cum se întâmplă și acasă, copilul te simte când ești supărat, când vii de la serviciu acasă și ești supărat el te simte și nu se mai simte confortabil, îl vezi că plânge din absolut orice, nu mai este atât de dispus să vorbească cu tine, să îți povestească anumite lucruri, pur și simplu nu este relaxat.”, a precizat specialistul.
Citește și: Cum îi ajutăm pe cei mici să construiască relații cu ceilalți
Din acest motiv, este foarte important ca cel mic să stea într-un mediu cât mai vesel, cu un educator înțelegător și fericit, și cu colegi care să nu cauzeze probleme.
“Este foarte importantă relația cu părinții. Eu i-am sfătuit să îi interzică părintelui să transmită feedback-ul negativ direct educatorului, pentru că în momentul în care transmite, moralul educatorului se duce foarte jos. Din experiența noastră, 90% din poveștile spuse de copii acasă sunt exagerări, și de cele mai multe ori sunt invenții cap-coadă. Părintele emoțional, subiectiv, vine și discută cu educatorul iar acestuia îi scade moralul. Și atunci, noi ce am făcut? Am stabilit că există niște persoane în grădinița care să preia feedback-ul negativ.”, a menționat acesta.
Citește și: Cum îi convingem pe copii să mănânce mai multe legume
De asemenea, este recomandat ca părintele și educatorul să se vadă zilnic, dacă este posibil. Cei doi pot discuta despre feedback-uri, pentru ca părintele să se relaxeze. Stările părintelui influențează foarte mult stările celui mic, iar dacă părintele obișnuiește să aibă diverse gânduri și emoții, acesta le transmite copilului. Din această cauză, cel mic poate deveni speriat sau stresat să meargă la grădiniță.
“În fiecare zi, pentru că educatorul este cel care predă copilul părintelui, și dimineața și seara. Ținem foarte mult la partea asta de feedback și la discuții cu părintele, pentru că numai așa îl poți relaxa. Părinte relaxat, copil relaxat. Părintele care are tot felul de gânduri și emoții, le transmite copilului, și copilul este speriat, stresat să vină la grădiniță.”, a mai spus el.