Femeile care urmează să dea naștere în anul 2023 pot intra în posesia unor vouchere-trusou în valoare de 2.000 de lei, conform unei ordonanțe de urgență. Iată despre ce este vorba!
Anul 2023 a venit la pachet cu numeroase vouchere sociale, printre care se regăsesc și cele trusou pentru viitoarele mămici. Astfel, suma de bani din partea statului, în valoare de 2.000 de lei, este oferită pentru a ajuta mamele să achiziționeze hăinuțe, căruț, pătuț, scutece, biberoane și toate cele necesare pentru noul-născut. De asemenea, sprijinul acordat este sub forma de vouchere sociale, pe card, și poate fi utilizat exclusiv de către mămică, pentru a cumpăra elemente care constituie trusoul.
Citește și: Ce sa puneti in geanta de maternitate? Elemente esentiale pentru momentul nasterii- catena.ro
Ce trebuie să facă viitoarele mămici pentru a primi vouchere-trusou de 2.000 de lei
Așadar, pentru ca femeile să intre în posesia voucherelor-trusou în valoare de nu mai mult, nici mai puțin de 2.000 de lei, trebuie să facă parte din una dintre categoriile stabilite prin lege. Iată care sunt acestea:
- femeile care au un venit minim garantat, stabilit, ce poate fi dovedit prin intermediul unei dispoziții scrise de către primar;
- femeile din familii beneficiare de alocație pentru susținerea familiei acordată în baza Legii nr. 277/2010 privind alocația pentru susținerea familiei;
- femeile cu dizabilități;
- femeile care se află în situații critice de viață, precum victime ale calamităților, ale violenței domestice, persoane dependente etc., și/ sau care se află în situații deosebite de vulnerabilitate (nu mai au locuință, au fost alungate din propria locuință etc.);
- femeile nu dețin acte de identitate și nu pot beneficia de drepturile civile;
- mamele minore;
- femeile care provin din Ucraina și s-au stabilit în România, ca urmare a situației conflictuale.
De asemenea, într-un comunicat s-a specificat faptul că listele cu persoanele care primesc ajutorul au fost realizate de autoritățile administrației publice locale, prin Serviciile Publice de Asistență Socială, centralizate de către prefecturi, transmise Ministerului Afacerilor Interne și de Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene.
„Listele cu persoanele care vor beneficia de aceste ajutoare vor fi întocmite de autoritățile administrației publice locale, prin Serviciile Publice de Asistență Socială, centralizate de către prefecturi, transmise Ministerului Afacerilor Interne și, ulterior, Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene, care este coordonatorul la nivel național al acestui program”,
se arată într-un comunicat.