Persoanele care nu au primit ajutorul pentru energie vor putea beneficia de cardurile de energie până la sfârșitul lunii.
Cardurile se acordă pentru a ajuta oamenii cu o situație precară să își plătească facturile la curent, fie ele restante sau actuale. Ele au început să se ofere de la data de 1 februarie și se vor încheia săptămâna următoare, conform Poștei Române. Așadar, oamenii care nu au beneficiat încă de aceste carduri, le vor primi în următoarele zile.
Citește și: Cât costă un divorț în anul 2023. Care sunt actele necesare
Veste bună pentru românii care au o situație precară
După cum a anunțat Poșta Română, pe data de 1 februarie „ a dat startul (…) distribuirii cardurilor de energie pe care Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE) le oferă românilor vulnerabili ca sprijin pentru plata facturilor la energie. Cardurile vor fi împărțite etapizat, în toate județele țării, până la finalul lunii februarie”.
Astfel, nu toate cardurile au fost distribuite celor care beneficiază de ele, iar cei ce nu le-au primit ar trebui să le primească până marțea următoare
Marcel Boloș a declarat că sunt aproape 4 milioane de beneficiari care vor intra în posesia acestor carduri la finalul lunii februarie.
„Sunt aproape 4 milioane de beneficiari care vor intra în posesia acestor carduri până la finalul lunii februarie, însă distribuirea se va face treptat. Până la data de 20 februarie, când vom avea posibilitatea de a plăti ajutorul de încălzire, cât mai mulți români urmează să intre deja în posesia cardurilor. Îi îndemn pe toți beneficiarii să aibă răbdare și încredere că vor primi aceste carduri în intervalul de timp anunțat, după cum sunt identificați pe liste, fiecare, conform graficului de distribuire”, a declarat Marcel Boloș, ministrul investițiilor și proiectelor europene.
Cu toate că încă nu s-a încheiat distribuția de carduri, cei care au beneficiat de ele pot folosi banii pentru a-și plăti facturile.
Suma de 1.400 de lei, stabilit de OUG 166/2022, se acordă în două tranșe egale, de câte 700 de lei, în februarie și septembrie 2023.
Citește și: Ce sa puneti in geanta de maternitate? Elemente esentiale pentru momentul nasterii- catena.ro
Banii se pot folosi pentru plătirea facturilor la energie, de orice fel, energie electrică, energie termică centralizată, gaze, butelie, lemne pentru foc, păcură, peleți sau orice alte materiale de încălzire.
Documentele obligatorii necesare pentru efectuarea de plăți prin mandat poștal sunt
-cardul de energie valabil la data la care se efectuează plata prin servicii de mandat poştal, în original;
-actul de identitate al beneficiarului de sprijin, în original;
-documentul/ documentele justificativ/ justificative prin care face dovada datoriei curente şi/ sau restante faţă de furnizorul de energie şi/ sau, după caz, faţă de asociaţia de proprietari/ locatari.
-certificatul de validare a datoriei trebuie prezentat în original, dar facturile la energie pot fi prezentate în original sau pe telefon, în format electronic.
Care sunt obligațiile poștașilor la efectuarea unei plăți prin servicii de mandat poștal
-să verifice valabilitatea cardului de energie prin citirea codului de bare înscris pe cardul de energie;
-să verifice identitatea beneficiarului de sprijin prin confruntarea datelor de identificare înscrise pe card cu datele de identificare din cartea/ buletinul de identitate. Dacă sunt mai mulți beneficiari înscriși pe card, este suficientă verificarea unuia singur dintre aceștia, respectiv a beneficiarului care efectuează plata prin servicii de mandat poștal;
-să verifice corelarea informațiilor din cardul de energie cu factura emisă de furnizorul de energie;
-să completeze dovada serviciilor de mandat poștal și să o înmâneze beneficiarului de sprijin;
-să predea pentru operare la oficiul poștal sau după caz să opereze plata prin servicii de mandat poștal, respectiv să transfere banii în termen de trei zile la furnizorul de energie/ asociația de proprietari/ locatari;
-să se asigure de păstrarea și arhivarea electronică a documentelor justificative în baza cărora s-au efectuat plățile prin servicii de mandat poștal: facturi, chitanțe, ordine de plată, avize de însoțire a mărfii etc.
Citește și: Când nu mai poţi primi tichete de masă de la serviciu. Tot ce trebuie să ştii despre bonuri în 2023