Marcel Boloș, ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene a discutat despre perioada în care românii urmează să beneficieze de banii pentru plata facturilor.
Ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene a dezvăluit, în urmă cu puțin timp, faptul că a sunat la call-center pentru a primi mai multe detalii privind cardul de energie.
„Sunt întrebări firești. E și o categorie de beneficiari care e trecută de 60 de ani și sunt îngrijorați de felul în care vor primi cardul și îl vor putea folosi. Timpul mediu de așteptare la call-center pentru mine personal, pentru că și eu am sunat, a fost un minut și 45 de secunde.
Citește și: Noul sistem de reevaluare al pensiilor pe 2023. Femeile vor încasa pensii mult mai mici față de bărbați
Citește și: Ce sa puneti in geanta de maternitate? Elemente esentiale pentru momentul nasterii- catena.ro
S-au înregistrat peste 5.000 de apeluri zilnice
Mai mult decât atât, din declarațiile oficialului, s-au înregistrat peste 5.000 de apeluri telefonice zilnice la call center pentru informații despre cardul de energie. Astfel, ministrul a mai precizat că oamenii întreabă, de obicei, dacă vor primi cardul, când urmează să îl primească sau de ce nu l-au primit până în prezent.
“Sunt peste 5.000 de apeluri telefonice la care zilnic se răspunde în cadrul call center-ului. Deci, mobilizarea noastră este generală ca să putem cu data de 20 februarie să începem această operare a plăților la facturile de energie. Banii sunt alocați în întregime pentru aceste plăți și urmează să transferăm banii către Compania Națională Poșta Română. Așadar, apelul nostru este de îndemn la calm și la răbdare pentru că toți beneficiarii noștri vor ajunge să poată să efectueze aceste plăți, fondurile fiind suficiente alocate cu această destinație”,
Cum urmează românii să își achite facturile
Totodată, persoanele care doresc să își plătească facturile online sunt nevoite să aibă atât buletinul, cât și cardul de energie scanat. De asemenea, restul cetățenilor români vor face respectivele plăți cu ajutorul poștașilor.
„Partenerii bancari puteau să fie implicați dacă sistemele informatice ale furnizorilor de energie erau foarte bine organizate. Sigur că aici discutăm de furnizorul de energie electrică și cel de gaze naturale, care știm că au sisteme informatice foarte bune, în schimb gândiți-vă la furnizorii de energie termică, la cei de material lemnos, la cei de gaz lichefiat pentru încălzirea locuințelor ca să găsim o formă comună în care toate și toți furnizorii de energie să poată să fie accesați în cadrul mecanismului a trebuit să recurgem la forma aceasta de implicare a Poștei Române. Acesta a fost motivul pentru care am apelat la Poșta Română. Este un mecanism acoperitor cu ajutorul Poștei Române și în interesul beneficiarilor noștri….Eu cred că cei 11.000 de oficianți poștali sunt un argument solid pentru ca mecanismul să fie funcțional. Nu garantez că 100% totul va fi funcțional.”, a mai spus Marcel Boloș.
Citește și: ”Am fost foarte, foarte drămuită. ” Care este suma pe care o primește Mirabela Dauer pentru pensie