Dacă avionul a întârziat sau zborul vostru a fost anulat, aveți dreptul la compensații, iar dacă sunteți în căutarea unui model de reclamație pentru întârzierea de zbor, ei bine, aici veți găsi toate detaliile.
De cele mai multe ori, această abordare, folosind un exemplu de reclamație, este destul de neplăcută pentru oamenii de rând, iar din acest motiv există nenumărate site-uri care vă pot da ajutorul, pentru a nu vă pierde timpul.
Citeste si: În cât timp se eliberează certificatul de atestare fiscală
Cum să faci o reclamație unei companii aeriene
Dacă vă doriți despăgubiri, din cauza că zborul a fost întârziat, trebuie să vă adresați mai întâi companiei aeriene. Puteți suna direct la companie sau puteți completa un model de reclamație pentru întârziere de zbor, iar ulterior, să îl depuneți personal sau să îl trimiteți printr-un email.
Dacă ați întâmpinat o altă problemă, ci anume, un zbor anulat, trebuie să urmăriți același proces ca la cel întârziat.
Din păcate, companiile aeriene nu sunt obligate în mod legal să răspundă la reclamația dumneavoastră, așadar o cerere de despăgubire ar putea fi pur și simplu ignorată.
De multe ori, companiile aeriene reușesc să se sustragă de la răspunderea pe care o au invocând circumstanțe extraordinare, sau oferind vouchere reclamanților pentru a evita plata despăgubirilor sau chiar plătind sume mai mici inducând in eroare pasagerii.
Citește și: Ce sa puneti in geanta de maternitate? Elemente esentiale pentru momentul nasterii- catena.ro
Descrieți cazul dumneavoastră autorităților de reglementare, iar în cazul în care compania vă respinge sau vă ignoră, cu toate că aveți dreptate trebuie să contactați o autoritate de reglementare.
Cu toate că autoritățile de reglementare doresc să le facă răspunzătoare pe companiile aeriene în cazul zborurilor anulate sau întârziate, ele nu sunt în măsură să aplice litera legii și este posibil ca succesul să nu fie de partea voastră.
Dacă nu ați avut succes chiar dacă ați încercat cele de mai sus, mai aveți opțiunea de vă prezenta cazul în instanță. În această situație aveți nevoie de un avocat. Va fi necesar să investiți timp și bani într-un proces. Cel mai des, pasagerii pierd aceste procese, deoarece compania aeriană atribuie întârzierea zborurilor pe așa-numitele circumstanțe extraordinare. Prin urmare, trebui să vă asigurați că zborului dumneavoastră întârziat nu a fost cauzat de acestea.
Modelul de reclamație pentru compania aeriană
Ce despăgubiri poți să primești dacă zborul tău a fost anulat sau întârziat
În cazul în care călătoriți spre sau dinspre un aeroport de pe teritoriul Uniunii Europene, sunteți protejați de cele mai extinse drepturi ale călătorilor aerieni. Drepturile voastre în calitate de călător aerian sunt asigurate de Regulamentul (CE) nr. 261/2004 care impune operatorilor aerieni să despăgubească pasagerii aerieni în cazul zborurilor întârziate sau în alte situații în care zborurile au fost perturbate.
Astfel, dacă zborul vostru a fost anulat de către operatorul aerian cu puțin timp înainte de decolare, dacă zborul a fost întârziat cu minim 3 ore sau dacă vi s-a refuzat îmbarcarea într-un avion fără culpa voastră, puteți solicita o despăgubire de până la 600 €.
Citeste si: Ce nu se poate lua în bagajul de mână