Poșta Română a început oficial împărțirea declarațiilor pe proprie răspundere pentru ca oamenii să beneficieze de carduri de energie.
Poșta Română distribuie declarații pe baza cărora românii pot dispune de vouchere în valoare de 700 de lei, pentru încălzire. Formularele vor fi adunate de către poștaș de la 500.000 de locuințe, în termen de trei zile de la distribuirea declarațiilor.
Astfel, o parte din persoanele care doresc să aplice pentru acest ajutor trebuie să completeze declarațiile, și anume cei care au un venit lunar mai mic de 2.000
Citește și: Vestea zilei de la președintele Casei de Pensii! Românii primesc toţi banii înapoi
Citește și: Alimente bogate in B12. Surse de vitamina B12- catena.ro
Citește și: Când intră prima tranșă de bani pe cardurile sociale. Românii vor primi tichete sociale în 2023
Așadar, a apărut modelul de declarație pe proprie răspundere de care oamenii vor avea nevoie pentru a primi cardurile de energie. Beneficiarii acestui program trebuie să completeze acest model de declarație, unde vor trece adresa de domiciliu, persoanele cu care locuiesc în casă și CNP-ul acestora.
Cum se intră în posesia cardului de energie
Românii care doresc să intre în posesia cardurilor de energie, trebuie să se ducă întâi la administratorii de blocuri.
Mai apoi, administratorii de blocuri sunt nevoiți să scoată din factura de întreținere costul la încălzire pe fiecare apartament în parte și pe fiecare beneficiar, după care să facă o declarație pentru a dovedi că aceștia beneficiază de ajutorul statului. În cele din urmă, oamenii vor trebui să se ducă la un ghișeu cu declarația, cardul primit din partea statului și cu buletinul. La ghișeu se vor depune documentele, și, prin mandat poștal, statul își recuperează banii din contul fiecărei persoane alocat.„Acest certificat de validare a datoriilor este specific numai pentru încălzirea în sistem centralizat. Pentru căldura de la bloc avem peste 190.000 de asociații de proprietari. E nevoie de trei documente: cartea de identitate, cardul de energie și acest certificat de validare a datoriilor, care se prezintă oficiantului poștal. Se eliberează apoi o dovadă privind operațiunile de servicii de mandat poștal”, a precizat ministrul Fondurilor Europene, Marcel Boloș.
Citește și: Gabriela Firea a dat jos 25 de kilograme în trei luni. Care este dieta ținută de ministrul Familiei
Citește și: Veste pentru zeci de mii de români! Banii de la stat se vor tăia